نماد آخرین خبر

اذعان انگلیس به پیشروی روسیه به سمت شهر راهبردی «پوکروفسک»

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اذعان انگلیس به پیشروی روسیه به سمت شهر راهبردی «پوکروفسک»

ایسنا/ وزارت دفاع انگلیس در گزارشی به پیشروی فزاینده نیروهای زمینی ارتش روسیه طی هفته گذشته به سوی شهر مهم و راهبردی پوکروفسک واقع در شرق اوکراین اعتراف کرده است. 

 وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه به پیشروی گسترده نیروهای زمینی روسیه طی هفته گذشته به سوی شهر مهم راهبردی پوکروفسک در شرق اوکراین اشاره کرد و نوشت: «طی هفت روز گذشته، نیروهای روس تا ۱۰ کیلومتری حومه شهر نزدیک شده‌اند؛ تحولی که نقطه‌ای مهم در نبرد برای کنترل منطقه دونتسک است.»

البته تصاویر ماهواره‌ای که توسط محققان گروه «بلک بِرد» مستقر در فنلاند تجزیه و تحلیل شده است، نیروهای روس را نشان می‌دهد که در حال حاضر فقط هشت کیلومتر با پوکروفسک فاصله دارند. 

پوکروفسک یک مرکز لجستیکی کلیدی برای نیروهای اوکراینی در منطقه است و سقوط احتمالی آن می‌تواند پیامدهای عمیقی برای جنگ این کشور علیه روسیه داشته باشد.

از طرفی، «فرانتِلیجنس اینسایت» گروه تحلیلی اوکراین گزارش داد: «پوکروفسک یکی از ۲ اتصال اصلی راه‌آهن و جاده در منطقه دونتسک است و از دست دادن آن لجستیک کل منطقه برای ارتش اوکراین را تهدید می‌کند».

اذعان انگلیس به پیشروی روسیه به سمت شهر راهبردی «پوکروفسک»
پیشروی نیروهای روسیه به سوی پوکروفسک

طبق ادعای وزارت دفاع انگلیس، درحالی که پیشروی روسیه سریع بوده است، انتظار می‌رود با شروع برخورد نیروهای آن‌ها با مناطق متراکم و ساخته‌شده پوکروفسک، این پیشروی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. جنگ شهری معمولاً به نفع مدافعان است و به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهد تا از زیرساخت‌های شهر برای اهداف دفاعی استفاده کنند.

با این حال، وزارت دفاع انگلیس در ادامه گزارش خود نوشت: «پیشروی نیروهای روس تهدیدی جدی برای توانایی اوکراین پیرامون حفظ خطوط تدارکاتی حیاتی به چندین پایگاه کلیدی از جمله چاسیویار و ولهدار است. اگر نیروهای روسیه پوکروفسک را تصرف کنند، طولانی شدن و اختلال در خطوط تدارکاتی اوکراین باعث پیچیده‌تر شدن و کاهش سرعت تامین و تقویت مواضع اوکراینی در سراسر جبهه شرقی می‌شود.»

این وزاتخانه در بخش دیگر گزارش خود نوشت: «به‌رغم فشار تهاجمی گسترده به پوکروفسک، سرعت عملیاتی فعالیت‌های نظامی روسیه در دیگر خطوط مقدم در شرق و جنوب اوکراین پایین است و هیچ تغییر ارضی عمده‌ای گزارش نشده است. به نظر می رسد تمرکز عملیات نظامی بر نبرد پوکروفسک متمرکز شده است.»

در چارچوب گسترده‌تر این تحولات، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مجدداً خواستار افزایش کمک‌های نظامی از سوی متحدان غربی شده و بر نیاز فوری به سیستم‌های تسلیحاتی و مهمات پیشرفته برای مقابله با پیشروی تشدید شده روسیه تأکید کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی در حال تقویت مواضع خود در پوکروفسک هستند و برای دفاع طولانی‌مدت و شدید از شهر آماده می‌شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره