نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اعتصاب عمومی در اسرائیل جهت اعتراض به نتانیاهو

منبع
فارس
بروزرسانی
اعتصاب عمومی در اسرائیل جهت اعتراض به نتانیاهو

فارس/ رئیس اتحادیه کارگری اسرائیل از آغاز اعتصاب عمومی در سرزمین‌های اشغالی از فردا و در اعتراض به تعلل نتانیاهو در دستیابی به توافق برای آزادی اُسرا در غزه خبر داد.

رئیس اتحادیه کارگری اسرائیل عصر یکشنبه از اعتصاب عمومی در بخش‌های کارگری و اقتصادی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی خبر داد.انتشار خبر مرگ 5 اسیر اسرائیلی در غزه، تنش‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و انتقادها علیه بنیامین نتانیاهو را به شدت افزایش داده است. انجمن اسرای اسرائیلی و مفقودین، خانواده‌های این اسرا و تحلیلگران اسرائیلی، امروز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو را مسؤول مرگ ۶ اسیر دیگر این رژیم صهیونیستی در نوار غزه دانستند و خواستار اعتصاب سراسری تا سرنگونی کابینه او شدند.«اگر دولت بنیامین نتانیاهو با حماس بر سر تبادل اسرا توافق کرده بود، اکنون هر ۶ اسیر ما در قید حیات بودند». این را انجمن اسرا و مفقودین رژیم صهیونیستی عنوان کرد. این انجمن خطاب به نتانیاهو گفت که «بهانه‌تراشی بس است، زمان بازگشت اسرا فرا رسیده است».اانجمن مذکور از «هیستادروت» (فدراسیون مشترک کارگری) و سران اقتصادی رژیم صهیونیستی درخواست کرده بود که به منظور تحت فشار قرار دادن نتانیاهو برای امضای فوری سند تبادل اسرا، از فردا دوشنبه اعتصاب و نافرمانی مدنی سراسری را در اراضی اشغالی کلید بزنند.ین در حالی است که امروز، «بنی گانتز» عضو سابق کابینه جنگی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اردوگاه دولت» نیز خواستار اعتصاب و تظاهرات گسترده و سرنگون کردن کابینه نتانیاهو شد. ایهود باراک نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد که «آنچه امروز اتفاق افتاد محصول یک خرد سیاسی نیست، بلکه بر اساس منافع شخصی است.. ما با نتانیاهو به پیروزی نخواهیم رسید. او یک قمارباز است باید او را طرد کنیم»

اورنا باربابای وزیر سابق و عضو کنست نیز گفت: «امروز صبح چطوری دولت اسرائیل؟ آیا محور فیلادلفیا در مقابل جان اسرایی که کشته شدند، می ارزید؟».یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون اسرائیل نیز گفت که نتانیاهو و شورای مرگ او تصمیم گرفتند که این ۶ اسیر را که در غزه در قید حیات بودند، نجات ندهند. شهردار شهرک گیواتیم در نزدیکی تل آویو نیز امروز از اعتصاب در این شهرک در روز دوشنبه (فردا) در اعتراض به عدم دستیابی به توافق تبادل اسرا و تلاش برای آزادی اسرای اسرائیلی خبر داد. همزمان با انتشار خبر پیدا شدن اجساد ۶ اسیر اسرائیلی دیگر در نوار غزه و وقوع سومین عملیات مقاومت در کمتر از ۲۴ ساعت در اوج آمادگی امنیتی ارتش اشغالگر در کرانه باختری، روزنامه اسرائیل هیوم از احتمال نافرمانی مدنی گسترده در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.خانواده‌های اسرای اسرائیلی نیز در بیانیه‌ای از تمامی شهرک‌نشینان خواستند تا برای فلج کردن رژیم نتنیاهو و به لرزه درآوردن «اسرائیل» از امروز آماده شوند.رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این ۶ اسیر طی یک یا دو روز اخیر، در جریان عملیات‌های صورت گرفته در نزدیکی تونل‌هایی که در آن نگهداری می‌شدند، کشته شده باشند.هنوز ارتش هویت این اسرا را اعلام نکرده است اما روزنامه تایمز اسرائیل اسامی آنها را فاش کرد و گزارش داد که آنها؛ هرش گلدبرگ پالین (۲۳ ساله) ، ادن یروشالمی (۲۴ ساله) ، اوری دانینو (۲۵ ساله) ، الکس لوبنوف (۳۲ ساله) ، کارمل گات (۴۰ ساله) و آلموگ ساروسی (۲۵ ساله) بودند.
یک مقام مسؤول اسرائیلی حاضر در روند مذاکرات آتش‌بس نیز در گفت وگو با این روزنامه گفت که کشته شدن این اسرا، گواه آن است که فشار نظامی بدون داشتن ابتکار دیپلماتیک موازی با آن، به منزله صدور حکم مرگ برای اسرای ماست.یک منبع آگاه اسرائیلی نیز در گفت‌وگو با وبگاه وای نت تصریح کرد که حماس با آزادی هرش، کرمل و ادن در چارچوب امضای توافق جدید تبادل اسرا موافقت کرده بود و اگر نتانیاهو کارشکنی نکرده بود، آنها دوم ژوئیه گذشته آزاد می‌شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره