نماد آخرین خبر

تحلیلگر صهیونیست: تنها راه نجات اسرائیل، برکناری نتانیاهو و سرنگونی کابینه اوست

منبع
فارس
بروزرسانی
تحلیلگر صهیونیست: تنها راه نجات اسرائیل، برکناری نتانیاهو و سرنگونی کابینه اوست

فارس/ تحلیلگر ارشد مسائل نظامی، امنیتی و راهبردی رژیم صهیونیستی، کابینه حاکم بر این رژیم را عامل اصلی حاصل نشدن توافق آتش‌بس عنوان کرد و گفت که باید کابینه اضطراری تشکیل شود.

 «رون بن یشای» تحلیلگر ارشد مسائل نظامی، امنیتی و راهبردی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه تاکید کرد که این رژیم برای نجات خود باید ۴ اقدام انجام دهد.این تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گفت: نخستین کاری که اسرائیل باید انجام دهد، پذیرش طرحی است که آمریکا در حال حاضر برای نجات اسرای اسرائیلی تدارک دیده است و ارتش هم باید شیوه فشار نظامی خود را تغییر دهد تا از کشته شدن اسرای بیشتر جلوگیری کند». وی دربار راه دوم گفت: باید کابینه اضطراری تشکیل شود و مسئولان اسرائیلی مانع از آن شوند که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو به تنهایی و به صورت انفرادی تصمیم گیرد ؛زیرا اطراف وی را وزرای افراطی مانند بن گویر و اسموتریچ محاصره کردند؛ کسانی که هیچ اهمیتی برای امنیت و سرنوشت اسرائیل قائل نیستند.  راه سومی که بن یشای مطرح کرده است این است که به وضع کنونی در جبهه شمالی که در نقطه مقابل لبنان قرار دارد پایان داده شود و نظامیان حاضر در این منطقه از آتش بس که در غزه برقرار خواهد شد نیز استفاده کنند.  وی در راه چهارم تاکید کرد که «کابینه بنیامین نتانیاهو باید به صورت کامل تغییر کند؛ زیرا ثابت کرده است که نمی‌تواند هیچ اقدامی انجام دهد حتی در جنگ.

ادعای بایدن: توافق در غزه بسیار نزدیک است
همزمان با این اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز به شدت از سیاست‌های نتانیاهو در قبال توافق آتش بس در غزه انتقاد کرد و در عین حال گفت که دستیابی به توافق و تبادل اسرا در غزه بسیار نزدیک شده است. بایدن در این زمینه گفت که فکر نمی‌کند نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کافی را انجام دهد تا چنین توافقی حاصل شود.  این در حالیست که روزنامه واشنگتن پست آمریکا گزارش داد که این کشور با مصر و قطر درباره فرم نهایی توافق ادعایی رایزنی کرده است تا در هفته‌های آینده این توافق را در اختیار سایر طرف‌ها قرار دهد. به گزارش این روزنامه، این توافقی است که اگر طرفین درگیر یعنی اسرائیل و حماس آن را نپذیرند می‌تواند به منزله پایان مذاکرات باشد.
این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد که هنوز جنازه شش اسیر اسرائیلی که کشته شده‌اند کشف نشده است. همین مسئله تعیین خواهد کرد که اسرائیل و حماس به توافق در هفته‌های آینده برسند یا نه.  به گزارش این روزنامه، آمریکا مثل قطر در تلاش است تا فرم پایانی این طرح را پیش از یافته شدن جنازه شش اسیر اسرائیلی تدوین کنند. این در حالیست که هزاران اسرائیلی، شب گذشته در قدس، تل‌آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی تظاهرات‌های گسترده‌ای را برگزار کردند. معترضان اسرائیلی خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو و سرنگونی کابینه وی شدند و تاکید کردند که نخست وزیر اسرائیل باید تلاش بیشتری برای آزادی اسرای اسرائیلی انجام دهد. مذاکراتی هم که اخیراً در قاهره و در دوحه برگزار شد بدون حصول هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید. اظهارات بایدن نیز نشان می‌دهد که اسرائیل تنها طرفی ا‌ست که مانع از حصول چنین توافقی می‌شود.  عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز تاکید کرد که هیئت مذاکره کننده حماس شامگاه یکشنبه قبل از قاهره خارج شد و این مذاکرات نیز راه به جایی نبود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره