نماد آخرین خبر

رژیم صهیونیستی: اقدامات انگلیس ما را ناامید کرده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رژیم صهیونیستی: اقدامات انگلیس ما را ناامید کرده است

ایسنا/ تصمیم دولت انگلیس برای تعلیق ارسال محموله‌های تسلیحات برای رژیم صهیونیستی اعتراض مقامات این رژیم را به همراه داشته است. 

«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت: تصمیم انگلیس برای تعلیق صادرات برخی تسلیحات به اسرائیل پیامی مبهم برای حماس و ایران دارد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی افزود: اسرائیل از مجموعه‌ای از تصمیمات اخیر انگلیس ناامید شده است

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره اظهار کرد: من از اقدام انگلیس در مورد مجوزهای صادرات تسلیحات بسیار ناامید و یرخورده شدم.

وی گفت: اقدامات اخیر انگلیس در زمانی انجام می‌شود که ما در هفت جبهه مختلف در حال جنگ هستیم.

«الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در این باره تاکید کرد: انگلیس باید تصمیم بگیرد که از اسرائیل حمایت می‌کند یا حماس.

این اظهارات پس از آن بیان شد که دولت انگلیس شامگاه دوشنبه اعلام کرد که به علت وجود احتمال استفاده از تسلیحات انگلیسی توسط اسرائیل برای نقض قوانین بین‌المللی، صادرات برخی تسلیحات به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در می‌آورد.

 «دیوید لمی»، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که «خطر جدی است، احتمالا از تسلیحات انگلیسی برای ارتکاب یا تسهیل نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه» استفاده شده‌اند.

او به قانونگذاران این کشور گفت که این تصمیم مربوط به حدود ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز صادرات به اسرائیل است و به معنای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی نیست.

انگلیس در میان تعدادی از متحدان دیرینه رژیم صهیونیستی است که دولت‌ آن در پی فشار داخلی، تحت فشار فزاینده‌ای برای توقف صادرات تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی است.

پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط دولت انگلیس که بلافاصله پس از پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات این کشور در ماه ژوئیه انجام شد، دولت به این نتیجه رسید که رژیم صهیونیستی «احتمالا» درحال نقض قوانین بین‌المللی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره