نماد آخرین خبر

ورود زلنسکی به پایگاه «رامشتاین» آلمان در بحبوحه حملات سنگین مسکو

منبع
مهر
بروزرسانی
ورود زلنسکی به پایگاه «رامشتاین» آلمان در بحبوحه حملات سنگین مسکو

مهر/ رئیس جمهور اوکراین به منظور حضور در نشست «گروه تماس دفاع از اوکراین» وارد پایگاه هوایی «رامشتاین» آلمان شد.

به نقل از فرانس ۲۴، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به منظور شرکت در نشست «گروه تماس دفاع از اوکراین» وارد پایگاه هوایی «رامشتاین» آلمان شد.

این یکی از معدود دفعاتی است که زلنسکی به منظور لابی برای تسریع تحویل کمک نظامی به اوکراین، به شخصه در این نشست حضور پیدا می‌کند. این بیست‌وچهارمین نشست گروه تماس دفاع از اوکراین محسوب می‌شود. این گروه تحت رهبری آمریکا از بیش از ۵۰ کشور شامل ۳۲ عضو ناتو و با هدف هماهنگی تحویل کمک‌های نظامی و دفاعی به کی‌یف تشکیل شده است.

زلنسکی در شبکه اجتماعی «ایکس» درباره این سفر نوشت: ما به عزم و ابزار تمام شرکای خود برای متوقف کردن حملات هوایی روسیه نیاز داریم. تحویل تمام بسته‌های کمکی وعده‌داده‌شده به گردان‌های رزمی اوکراین، حیاتی است. ما همچنین به تصمیمات قاطع بلندمدت شرکای‌مان برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به صلح عادلانه‌ای که برایش می‌جنگیم، نیاز داریم.

نشست «رامشتاین» همزمان با تشدید حملات هوایی روسیه به شهرها و زیرساخت‌های نظامی اوکراین تشکیل می‌شود. ریاست این نشست را لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا برعهده دارد. آخرین نشست این گروه، حدود سه ماه پیش یعنی ۱۳ ژوئن برگزار شد.

گفته می‌شود که زلنسکی در این سفر همچنین با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان نیز دیدار خواهد کرد. علاوه بر این، فرانس ۲۴ نوشته است که رئیس جمهور اوکراین، به منظور دیدار با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، از آلمان راهی رم خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره