نماد آخرین خبر

وزارت دفاع ترکیه: ۲۷ عنصر پ.ک.ک در شمال عراق کشته شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزارت دفاع ترکیه: ۲۷ عنصر پ.ک.ک در شمال عراق کشته شدند

ایرنا/ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، ۲۷ عنصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بر اثر حملات هوایی این کشور به شمال عراق کشته شده‌اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع این کشور با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد این عناصر مسلح، در طی چهار روز گذشته و بر اثر حملات هوایی ارتش ترکیه به ارتفاعات متینا، زاب، کاره، هاکورک، قندیل و آسوس در شمال عراق کشته شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است که براساس نتایج اولیه حداقل ۲۰ عنصر وابسته به پ.ک.ک در حمله هوایی روز دوم سپتامبر (۱۲ شهریور) به اهدافی در مناطق مذکور کشته شدند.

براساس این بیانیه، همچنین هفت عنصر دیگر پ.ک.ک در حمله هوایی در منطقه هاکورک کشته شدند و بدین ترتیب شمار کشته‌های این گروه مسلح به ۲۷ عنصر افزایش یافت.

ارتش ترکیه در ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ عملیات «چنگال – قفل» را علیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در مناطق متینا، زاب، افشین و باسیان در شمال عراق آغاز کرد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره