نماد آخرین خبر

شمار تلفات نظامی اوکراین در کورسک از ۱۰ هزار نفر گذشت

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 شمار تلفات نظامی اوکراین در کورسک از ۱۰ هزار نفر گذشت

باشگاه خبرنگاران/ ارتش اوکراین بیش از ۱۰ هزار نفر از نیرو‌های خود و همچنین ده‌ها خودروی نظامی را طی حمله به غرب روسیه از دست داده است.
 
یک ماه پس از آغاز حمله اوکراین به منطقه «کورسک» در غرب روسیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۱۰ هزار و ۴۰۰ نظامی اوکراینی طی این عملیات نظامی کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه همچنین از انهدام ۸۱ تانک، ۴۱ خودروی رزمی پیاده نظام و ۷۴ نفربر زرهی متعلق به ارتش اوکراین خبر داد. 

اوکراین یک ماه پیش در حمله‌ای غافلگیرانه به غرب روسیه یورش برد و اکنون می‌گوید هزار و ۳۰۰ متر مربع از خاک این کشور را تصرف کرده است. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته گفت که حمله اوکراین در منطقه کورسک روسیه تاثیری بر مسکو نداشته است، اما کی‌یف با فرستادن «یگان‌های کاملا آماده» خود از نقاط دیگر به کورسک سبب شد که پیشروی نیرو‌های روسی در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین تسریع شود. 

شایان ذکر است که وضعیت کلی ارتش اوکراین در خاک خود همچنان دشوار است و نیرو‌های روسی در حال پیشروی به سمت شهر استراتژیک «پوکروفسک» در قلب جبهه دونباس هستند. پوکروفسک محل یک ایستگاه راه‌آهن کلیدی است و چندین جاده اصلی از آن عبور می‌کند؛ بنابراین یک نقطه تدارکاتی ضروری برای سربازان اوکراین در خط مقدم شرقی محسوب می‌شود. برخی کارشناسان معتقدند اوکراین با حمله به غرب روسیه مرتکب اشتباه محاسباتی شده و شهر‌های مهم شرقی خود را در معرض سقوط قرار داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره