نماد آخرین خبر

هریس حمایت دیک چنی را شجاعانه خواند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هریس حمایت دیک چنی را شجاعانه خواند

ایرنا/ نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حمایت دیک چنی معاون پیشین رئیس جمهوری این کشور و دخترش استقبال کرد و آن را اقدامی شجاعانه خواند.

به نقل از رویترز، هریس شنبه شب اظهار کرد، دیک چنی و دخترش لیز چنی که هر دو جمهوریخواه هستند با حمایت از وی کشور را بالاتر از حزب قرار دادند.

لیز چنی نماینده پیشین جمهوریخواه در مجلس نمایندگان و دختر دیک چنی چهارشنبه گذشته ترامپ را یک «خطر» نامید و گفت که به هریس رای خواهد داد.

سپس دیک چنی که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ معاون جورج دبیلو بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا بود، گفت در انتخابات آینده از ترامپ حمایت نخواهد کرد و ترامپ برای قدرت گرفتن قابل اعتماد نیست.

دیک چنی در بیانیه ای گفت: همه ما به عنوان شهروندان (آمریکا) وظیفه داریم فراتر از مشارکت برای دفاع از قانون اساسی خود تلاش کنیم. به همین دلیل من به کاملا هریس رای می دهم.

ترامپ در پیامی که در شبکه اجتماعی متعلق به خود موسوم به تروث سوشال منتشر گرفت، حمایت دیک چنی از هریس را رد کرد و گفت دیک چنی فقط اسم جمهوریخواه را یدک می کشد.

در مقابل، کارزار انتخاباتی هریس از تصمیم دیک چنی و هر جمهوریخواه دیگری برای پیوستن به بیانیه ای که به گفته آنها شامل حمایت صدها جمهوریخواه دیگر است، استقبال کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می شود و پیروز این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره