نماد آخرین خبر

تل‌آویو با ورود محمود عباس به غزه از گذرگاه رفح مخالفت کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
 تل‌آویو با ورود محمود عباس به غزه از گذرگاه رفح مخالفت کرد

مهر/ با وجود موافقت مصر، رژیم صهیونیستی با ورود محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه از طریق گذرگاه رفح مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، رادیو «کان ریشت بیت» امروز سه‌شنبه اعلام کرد که مصر با ورود محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح، در صورت تایید رژیم صهیونیستی، موافقت کرد اما تل‌آویو نپذیرفت.

این رادیوی عبری به نقل از یک دیپلمات عرب که نامش را فاش نکرد، اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین برای مساعدت در انجام سفر عباس به نوار غزه نه تنها به «اسرائیل» بلکه به مصر مراجعه کرد، مصری‌ها با این مساله که عباس وارد قاهره شده و از آنجا و از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شود، مخالفتی ندارند اما این مساله را مشروط به این کردند که تل‌آویو نیز موافقت خود را اعلام کند اما این کار موفقیت‌آمیز نبود.

این دیپلمات عرب در ادامه نیز علت موافقت مصر با بازگشایی استثنایی گذرگاه رفح به روی محمود عباس را تمایل آن به تقویت حضور او در غزه و حضور و فعالیت تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه از جمله بخش فلسطینی این گذرگاه در روز پس از جنگ دانست.

به گزارش این رادیوی عبری، می‌توان اینگونه ارزیابی کرد که مصری‌ها در راستای تشویق «اسرائیل» به مساله قانونی حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین بر غزه در روز پس از جنگ، بر موافقت آن با سفر عباس از طریق گذرگاه رفح پافشاری می‌کنند.

رادیوی «کان ریشت بیت» به نقل از یک مسوول ارشد فلسطینی اعلام کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین ماه اوت درخواست رسمی برای اسرائیل ارسال کرد و در آن خواست با سفر عباس به نوار غزه موافقت کند، در این نامه رسمی، عباس ورودش به نوار غزه از طریق یکی از ایست‌های بازرسی اسرائیل یعنی ایست بیت حانون (ایزر) و یا گذرگاه کرم ابوسالم را خواستار شد.

این مسوول بلند پایه فلسطینی در ادامه نیز گفت: این درخواست با هدف در تنگنا قرار دادن اسرائیل ابلاغ شد چراکه ورود عباس به غزه در واقع به منزله امکان بازگشت تشکیلات خودگردان به حاکمیت نوار غزه است.

به گزارش وب‌سایت العربی الجدید، سازمان آزادی‌بخش فلسطین ماه اوت در پیامی خطاب به تمامی کشورهای جهان، به رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکید کرد که امنیت مسیر سفر عباس به نوار غزه باید تامین شود.

تشکیلات خودگردان و رهبری فلسطین تحرکات سیاسی را برای فراهم کردن مقدمات سفر عباس و سران تشکیلات خودگردان به نوار غزه که عباس در سخنرانی اخیر خود در پارلمان ترکیه آن را اعلام کرد، آغاز کردند.  

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره