نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حمله موشکی یمنی‌ها به قلب فلسطین اشغالی؛‌ ۵ صهیونیست زخمی شدند

منبع
العالم
بروزرسانی
حمله موشکی یمنی‌ها به قلب فلسطین اشغالی؛‌ ۵ صهیونیست زخمی شدند

العالم/ در پی انتشار اخباری از حمله موشکی به تل‌آویو، ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد موشک بالستیک یمنی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر را در ۱۵ دقیقه پیموده و ارتش در حال تحقیق درباره علت ناکامیِ رهگیریِ این موشک است‌.
 
ارتش اشغالگر امروز، یکشنبه مدعی رهگیری یک موشک زمین به زمین بالستیک بر فراز منطقه فرودگاه "اللد" بین تل‌آویو و بیت المقدس شد.

"دانیل هاگاری" سخنگوی ارتش اشغالگر در بیانیه خود با اذعان به اینکه این موشک از یمن شلیک شده است، افزود: هیچ تغییری در دستورات جبهه داخلی ایجاد نشده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: موشکی که از یمن پرتاب شد در منطقه‌ای خالی از سکنه در مرکز "اسرائیل" در شرق تل‌آویو فرود آمد و سرنگون شد.

ارتش اشغالگر افزود: نتایج رهگیری‌ها در دست بررسی است.

شبکه المیادین نیز گزارش داد: آتش‌سوزی در محلی که موشک در تل‌آویو هدف قرار داده بود، رخ داده است.

تلاش صهیونیست‌ها برای در امان ماندن از موشک‌های یمن

در این‌باره خبرنگار الجزیره اعلام کرد آژیر خطر در مرکز اراضی اشغالی و در حدود ۲۰ شهرک و شهر در شرق و جنوب تل‌آویو به صدا درآمد.

خبرنگار الجزیره گفت: پس از شناسایی موشکی که از شرق پرتاب شد، آژیر خطر در اکثر مناطق مرکزی "اسرائیل" به صدا درآمد.
همین طور کانال ۱۲ عبری گزارش داد: این موشک از شرق پرتاب شد و در منطقه‌ای غیر مسکونی در مرکز "اسرائیل" در شرق تل‌آویو فرود آمد.


رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند: برای رهگیری این موشک از سامانه "حیتس" استفاده شده است و مشخص نیست چرا تلاش‌های رهگیری بر فراز مرکز اراضی اشغالی انجام شده است.

رسانه‌های عبری نوشتند: سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک پرتاب شده از یمن ناکام ماند.

این رسانه‌ها افزودند موشک یمنی پس از نفوذ به پدافند هوایی اسرائیل و حریم هوایی چند کشور عربی وارد تل‌آویو شد و تمامی تلاش‌ها برای رهگیری آن ناکام ماند.
رسانه رسمی این رژیم نیز خبر داد: بخش‌هایی از موشک رهگیری در ایستگاه مترو "بتی مودیعین" در مرکز اراضی اشغالی سقوط کرد.

وبگاه عبری "حدشوت بزمان" هم گزارش داد: تعداد زیادی موشک رهگیر مختلف به سمت موشکی که از یمن می‌آمد شلیک شد، اما آن رهگیری نشد.


رسانه‌ها عبری اضافه کردند در پی به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق وسیعی بر اثر موشک یمنی، پنج صهیونیست در تلاش برای رسیدن به پناهگاه‌ها در فلسطین اشغالی مجروح شدند.

در این راستا دستیار اداره ارشاد اخلاقی وزارت دفاع یمن گفت: دیگر جای امنی در "اسرائیل" وجود ندارد و جنگ نامحدود است.

انصارالله روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد که در آن رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که روزهای آینده شگفتی‌های غیرمنتظره‌ای را به همراه خواهد داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره