نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ایالتی که برای ترامپ حکم مرگ و زندگی را دارد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ایالتی که برای ترامپ حکم مرگ و زندگی را دارد

باشگاه خبرنگاران/ به گفته نامزد معاونت دونالد ترامپ، شکست جمهوری خواهان تنها در صورت حضور ضعیف امکان پذیر است.
 
اگر دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری نتواند در ایالت کارولینای شمالی پیروز شود، پیروزی در انتخابات دشوار خواهد بود. این اظهارات را جی. دی. ونس، نامزد معاونت ترامپ مطرح کرد.

فاکس نیوز به نقل از او گفت: «اگر کارولینای شمالی را نگیریم، پیروزی برای ما بسیار دشوار خواهد بود.»

در عین حال، این سیاستمدار شانس پیروزی در این منطقه را «بسیار خوب» ارزیابی کرد. او گفت تنها راهی که ممکن است به ضرر ما در این ایالت تمام شود، حضور ضعیف در انتخابات است.

نتایج نظرسنجی دانشکده سینا نشان می‌دهد ترامپ در ایالت جورجیا با ۵۱ درصد به ۴۴ درصد در مقابل هریس پیشتاز است، اما در سایر ایالت‌ها اختلاف کمتر است: در آریزونا ۴۹ درصد هریس و ۴۵ درصد ترامپ، در کارولینای شمالی ۴۹ درصد هریس و ۴۶ درصد ترامپ و در ایالت نوادا ۴۸ درصد ترامپ و ۴۶ درصد هریس رای کسب کرده اند.

جی‌دی‌ونس که به عنوان معاون دونالد ترامپ انتخاب شده قرار بود یک نسخه از خود ترامپ باشد. انتخاب وی به عنوان معاون نیز در هفته‌های اول به شدت مورد حمایت حزب جمهوری‌خواه قرار گرفت. با این حال، مدتی پس از این انتخاب و عبور از واکنش‌های مثبت هیجانی، در محافل درون حزبی بحث‌هایی در گرفته است که ونس می‌تواند به باری بر دوش ترامپ تبدیل شود و اثری مهلک بر تبلیغات انتخاباتی داشته باشد. به گفته تحلیلگران، مهم‌ترین شرط یک معاون انتخاباتی آن است که به نامزد اصلی ضرری نرساند. زیرا سودی که از معاون به نامزد می‌رسد بسیار کم است، اما آسیب‌های او به صورت بالقوه می‌تواند زیاد باشد.

یادآور می‌شویم که انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده برای ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره