نماد آخرین خبر

اظهار نظر وزیر خارجه اسرائیل درباره مناظره ترامپ و هریس

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 اظهار نظر وزیر خارجه اسرائیل درباره مناظره ترامپ و هریس

باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه اسرائیل ضمن اظهارنظر درباره مناظره انتخاباتی آمریکا، هریس را برتر از ترامپ دانست.
 
یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل در اظهاراتی گفت کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده در آخرین مناظره انتخابات ۲۰۲۴، علیه رقیب خود دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، پیروز شد.

کاتز در پاسخ به سوالی در مورد ادعای ترامپ مبنی بر اینکه در صورت انتخاب هریس، اسرائیل در رویارویی با حماس و علیه حزب الله شکست خواهد خود و در عرض دو سال دیگر وجود نخواهد داشت، تا حدودی آن را کم اهمیت جلوه داد و گفت که رهبر سابق آمریکا فقط «می خواست تعهد بزرگ خود را نشان دهد.»

علاوه بر این، کاتز بحث داخل کابینه در مورد رای‌گیری ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرد و گفت که «این مورد به اسرائیل ربطی ندارد. ما منتظر نتایج انتخابات آمریکا خواهیم بود.»

دونالد ترامپ پیشتر در ایالت نیوجرسی کامالا هریس، رقیب خود از حزب دموکرات را به یهودستیزی و ضدیت با رژیم صهیونیستی متهم کرد و گفت: «[اگر هریس به قدرت برسد]اسرائیل از بین می‌رود، از بین می‌رود. یک سال پیش و حتی دو سال پیش هیچ وقت فکر نمی‌کردم این حرف را بزنم.»

او وضعیت (رژیم) اسرائیل در حال حاضر را «بسیار شکننده» خواند و گفت: «آن‌ها در حال حاضر دارند در سه جبهه می‌جنگند، ولی به اندازه کافی آدم ندارند تا در همه این سه جبهه بجنگند. ضمن اینکه می‌بینید که طرف مقابل ارتشی وسیع از میلیون‌ها آدم است که صد‌ها میلیارد دلار پول در داخل بانک دارند.»

ترامپ هشدار داد که (رژیم) اسرائیل به سادگی قادر به مقابله با این وضعیت نخواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar