نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به شکست در رهگیری موشک یمن

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به شکست در رهگیری موشک یمن

ایرنا/ ارتش رژیم صهیونیستی پس از چند ساعت سکوت به شکست سامانه پدافند هوایی این رژیم در رهگیری موشک شلیک شده توسط نیروهای مسلح یمن و اصابت آن به تل‌آویو اعتراف کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد موشک پرتاب شده توسط حوثی‌ها (انصارالله یمن) در آسمان منفجر شده و بقایای آن به ایستگاه مترو «مودیعین» در نزدیکی فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو اصابت کرده است.

طبق این بیانیه، در پی این اتفاق آتش سوزی در نزدیکی شهرک «کفار دانیال» رخ داد و نیروهای اطفاء حریق آن را مهار کردند.

در ادامه این بیانیه با اذعان به شکست در رهگیری موشک ارتش یمن، آمده است: تلاش‌هایی توسط سامانه‌های پدافند هوایی «حیتس» و «گنبد آهنین» برای رهگیری موشک پرتاب شده انجام شد و نتایج آن همچنان در دست بررسی است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع خبری صبح یکشنبه از اصابت یک فروند موشک به نزدیکی تل‌آویو و وقوع آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات موشکی و منحصر بفرد روز یکشنبه ارتش این کشور علیه تل‌آویو را اعلام کرد و افزود که این رویداد برای نخستین بار در تاریخ جعلی دشمن صهیونیستی صورت گرفت.

یحیی سریع در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات امروز علیه تل‌آویو با موشک بالستیک فراصوت جدید انجام شد، این موشک به هدف خود رسید و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خورد.

وی تاکید کرد: این موشک در مدت زمان ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه، مسافت ۲ هزار و ۴۰ کیلومتری را طی کرد که این امر منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد، بیش از ۲ میلیون صهیونیست به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند و این رویداد برای اولین بار در تاریخ دشمن صهیونیستی رخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی ماه های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به غزه متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

کشتی‌های تجاری که به سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند از طریق تنگه باب المندب وارد دریای سرخ می‌شوند و از آنجا به بندر ایلات یا کانال سوئز در مصر و سپس به بندر اشدود یا حیفا منتقل می‌شوند، اما امروز با توجه به جنگ غزه و معادله جدید دریایی که یمن علیه رژیم صهیونیستی ترسیم کرده است تا زمانی که محاصره غزه برداشته نشود و غذا و دارو و سایر مایحتاج اولیه به این منطقه نرسد، هیچ کشتی از مبدا و به مقصد اراضی اشغالی، اجازه ورود به باب المندب و خروج از این تنگه را ندارد.

شبکه بلومبرگ اخیرا در تحلیلی از پیامدهای عملیات یمنی‌ها در دریای سرخ نوشت که هر نامزد پیروز در انتخابات ۱۵ آبان آمریکا ناچار است با واقعیت شکست این کشور در مواجهه با نیروهای یمنی روبرو شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره