نماد آخرین خبر

پاپ: برخی در اروپا سگ و گربه را به فرزندآوری ترجیح می‌دهند

منبع
فارس
بروزرسانی
 پاپ: برخی در اروپا سگ و گربه را به فرزندآوری ترجیح می‌دهند

فارس/ رهبر کاتولیک‌های جهان در دو هفته اخیر طی یکی از طولانی‌ترین سفر‌های عمر ۸۷ ساله خود از چهار کشور در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه بازدید کرد.
 
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در دو هفته اخیر از چهار کشور اندونزی، سنگاپور، تیمور شرقی و پاپوئا گینه‌نو بازدید کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان سفر خود را از اندونزی آغاز کرد که دارای بیشترین جمعیت مسلمانان در جهان است.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، وی در دیدار با جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی، آمار زاد و ولد بالا در این کشور را ستایش کرد و با ابراز تأسف از وضعیت کشور‌های غربی گفت که در این کشور‌ها «برخی گربه یا سگ‌های کوچک را ترجیح می‌دهند.»

پیش‌ازاین پاپ فرانسیس بار‌ها از نرخ پایین تولد در ایتالیا گله کرده بود که یکی از ضعیف‌ترین کشور‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین از مسجد استقلال جاکارتا بازدید کرد و در دیداری دوستانه با امام‌جماعت مسجد و در پاسخ به بوسه وی به سر پاپ، دست امام‌جماعت مسجد را بوسید. طرفین در این دیدار بیانیه مشترکی را به نشانه اتحاد مسلمانان و مسیحیان جهان به امضاء رساندند.

به گزارش آسوشیتد پرس، پاپ فرانسیس ۸۷ساله در سفر به تیمور شرقی با استقبال کم‌سابقه‌ای مواجه شد و حدود نیمی از جمعیت کشور (۶۰۰ هزار نفر) برای دیدن او در پارک ساحلی این کشور تجمع کردند.

سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به جنوب شرق آسیا قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره