نماد آخرین خبر

پیام تل‌آویو به واشنگتن درباره شکست تحرکات هوکشتاین درباره پرونده لبنان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیام تل‌آویو به واشنگتن درباره شکست تحرکات هوکشتاین درباره پرونده لبنان

ایسنا/ یک رسانه عبری گزارش داد مقامات اسرائیلی به واشنگتن اعلام کرده‌اند اگر تحرکات سیاسی فرستاده آمریکا به لبنان به پیشرفتی منجر نشود گزینه نظامی را درباره جبهه شمالی اجرا خواهد کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اسرائیل به واشنگتن اطلاع داده اگر تحرکات آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا به لبنان برای حل و فصل سیاسی موضوع جبهه شمالی به پیشرفتی منجر نشود اسرائیل هیچ گزینه‌ای جز عملیات نظامی گسترده در شمال نخواهد داشت.

این روزنامه به نقل از مسؤولانی که در جلسه مذاکرات استراتژیک پنجشنبه گذشته شرکت کرده‌اند، نوشت: فرصت حل و فصل سیاسی در شمال اندک است.

یدیعوت آحارونوت به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: وضعیت در شمال نمی‌تواند به همین منوال ادامه یابد. باید توازن تغییر کرده و ساکنان به منازلشان بازگردند. ارتش به آمادگی برای عملیات گسترده در لبنان نیاز دارد.

شامگاه شنبه کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، بنیامین نتانیاهو تصمیم به گسترش عملیات نظامی در مرز لبنان گرفته است.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل هم اکنون در حال آماده شدن برای آغاز عملیات گسترده در جبهه شمالی است.

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل همچنین گزارش داد ارتش به دنبال تشدید تدریجی حملاتش در محور شمالی است.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

تحلیلگران و برخی سیاستمداران اسرائیلی بارها نسبت به ورود رژیم صهیونیستی به جنگ با حزب الله لبنان در سایه توانمندی‌های این حزب و همچنین مشغول بودن ارتش رژیم صهیونیستی به جنگ غزه هشدار داده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره