نماد آخرین خبر

تمرکز بایدن بر حمایت از اوکراین در ماه‌های باقیمانده ریاست‌جمهوری

منبع
فارس
بروزرسانی
تمرکز بایدن بر حمایت از اوکراین در ماه‌های باقیمانده ریاست‌جمهوری

فارس/ مشاور امنیت ملی آمریکا جیک سالیوان دیروز گفت که رئیس‌جمهور این کشور جو بایدن قصد دارد از ماه‌های باقیمانده حضورش در کاخ سفید استفاده کند تا اطمینان یابد که اوکراین در بهترین موقعیت ممکن برای پیروزی در جنگ با روسیه قرار دارد.
  مشاور امنیت ملی دولت بایدن که به‌صورت مجازی در کنفرانسی در کی‌یف شرکت کرده بود، تأیید کرد که بایدن در نشست مجمع‌ عمومی سازمان ملل که قرار است در این ماه برگزار شود، با رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی دیدار و درباره ادامه حمایت واشنگتن از کی‌یف گفت‌وگو خواهد کرد. سالیوان با این ادعا که اوکراین زمان هر گونه مذاکره با روسیه را تعیین می‌کند، گفت که «رئیس‌جمهور زلنسکی گفته که در نهایت این جنگ باید از طریق مذاکره پایان یابد و می‌خواهیم آن‌ها در این مذاکرات در موضع قدرت باشند». این مقام آمریکایی بااین‌حال، تأخیر در تحویل کمک‌ها به اوکراین را تأیید کرد و علت آن را «چالش‌های لجستیکی و نه تردید سیاسی» بیان کرد. سالیوان توضیح داد «موضوع اراده سیاسی نیست؛ اما باتوجه‌به آنچه اوکراین با آن مواجه است، باید کارهای بیشتری بکنیم، باید بهتر عمل کنیم». سالیوان همچنین گفت که رایزنی‌های فشرده‌ میان هم‌پیمانان درباره اجازه به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربُرد علیه اهدافی در داخل روسیه در حال انجام است.
ایالات متحده تحت ریاست‌جمهوری جو بایدن بزرگ‌ترین اهداکننده کمک‌های نظامی به کی‌یف است؛ این در حالی است که پیروزی دونالد ترامپ می‌تواند در این روند تغییر ایجاد کند. نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بارها بدون ارائه جزئیات، ادعا کرده که در صورت بازگشت به قدرت، می‌تواند به‌سرعت به درگیری در اوکراین پایان دهد.رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی اخیراً اظهارات ترامپ درباره توانایی او برای توقف جنگ اوکراین ظرف 24 ساعت را غیرواقعی خواند و گفت که سخنان او انتخاباتی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره