نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

کیم جونگ اون: کره شمالی یک کشور هسته‌ای مسوولیت‌پذیر است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کیم جونگ اون: کره شمالی یک کشور هسته‌ای مسوولیت‌پذیر است

ایرنا/ رهبر کره شمالی در سخنانی، کشورش را «یک کشور هسته‌ای مسوولیت‌پذیر» معرفی که برای آمادگی برای مقابله با تهدیدات غرب به تقویت قدرت هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه دیلی استار، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، در سخنرانی روز ملی این کشور که به مناسبت ۷۶اُمین سالگرد استقلال کره شمالی برگزار شد، اظهار داشت که به‌عنوان یک کشور هسته‌ای مسوولیت‌پذیر آماده است تا با هرگونه تهدید غربی مقابله کند.

 

وی در این سخنرانی ضمن ستایش دستاوردهای کشورش و پیشرفت‌های هسته‌ای، از کره شمالی به‌عنوان یک جمهوری بزرگ و افتخارآمیز یاد کرد و افزود: هیچ کشوری به اندازه جمهوری ما بزرگ، شگفت‌انگیز و با شکوه نیست.

کیم جونگ اون همچنین تاکید کرد که تسلیحات هسته‌ای کره شمالی فقط به‌منظور دفاع در برابر تهدیدات جدی هسته‌ای دیگر کشورهاست و تصریح کرد: این تسلیحات تهدیدی برای دیگران محسوب نمی‌شود، مگر اینکه دشمنان با نیت خصمانه به کره شمالی حمله کنند.

وی همچنین هشدار داد که با توجه به اقدامات نظامی و توسعه هسته‌ای بلوک‌های نظامی تحت رهبری آمریکا، محیط امنیتی پیرامون کره شمالی به‌طور فزاینده‌ای به مرکز تهدیدهای جدی تبدیل شده است.

رهبر کره شمالی در پایان سخنرانی خود بار دیگر تاکید کرد که قدرت نظامی جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) به‌طور مستمر و بدون محدودیت تقویت خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره