نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پاداش آیپک به نمایندگان آمریکایی پس از تشویق نتانیاهو در کنگره

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 پاداش آیپک به نمایندگان آمریکایی پس از تشویق نتانیاهو در کنگره

ایسنا/ یک رسانه ترکیه‌ای گزارش داد که نمایندگان و سناتورهای آمریکایی پس از تشویق نتانیاهو حین سخنرانی او در کنگره از لابی «آیپک» که حامی رژیم صهیونیستی است، پاداش گرفتند.

به گزارش ایسنا، یک رسانه ترکیه‌ای گزارش داد که لابی صهیونیستی «آیپک»(کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) چندین میلیون‌ دلار به سناتورهایی که در سخنرانی اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره او را تشویق کردند، پاداش داده است.

این کار به دنبال درخواست دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو و دعوت دولت آمریکا از او برای سخنرانی انجام شد.

خبرگزاری آناتولی نوشت: «استنی هویِر» یکی از قانون‌گذاران آمریکایی ۱.۷۴ میلیون دلار و «حکیم جفریز» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا نیز ۱.۳۸ میلیون دلار دریافت کرده بودند که بیشتر از مبالغ دریافتی توسط سایرین است.

از دیگر افرادی که از آیپک برای تشویق نتانیاهو در کنگره رشوه دریافت کردند، «رافائل گامالیل وارناک» سناتور دموکرات از جورجیا ۹۲۹.۷۷۶ میلیون دلار، «کوری بوکر» سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی ۹۱۳.۰۸۱ میلیون دلار، «گلن آیوی» نماینده قانون‌گذار مریلند ۸۰۷.۲۱۵ میلیون دلار، «تد لیو» قانون‌گذار کالیفرنیا ۳۱۵.۹۵۵ میلیون دلار، «جان کارل فترمن» از پنسیلوانیا سناتور دموکرایت از پنسیلوانیان ۲۴۵.۵۵۰ میلیون دلار بوده‌اند.

نام دیگر نمایندگان و سناتورهای آمریکایی که برای تشویق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که جنایات جنگی آن علیه مردم غزه ادامه دارد، از آیپک مبلغ دریافت کردند، به شرح زیر است:

«بایرون دونالدز» نماینده فلوریدا، ۹۰.۷۰۳ دلار

«ران جانسون» سناتور ویسکانسین، ۳۴۷.۰۲۸ دلار

«جان هاولی» سنتاتور میزوری، ۲۳۱.۷۹۰ دلار

«لارن بوبرت» نماینده کلرادو، ۱۷.۶۹۰ دلار

«مت گائتز» نماینده فلوریدا، ۶.۵۳۵ دلار

«تیم برچت» نماینده تنسی، ۱۸.۰۲۷ دلار

«بن کاردین» سناتور مریلند ۹۱۳.۲۸۵ دلار

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ۳۶۴.۳۶۳ دلار


«تد کروز» سناتور تگزاس، ۱.۵۱ میلیون دلار

«مایک کلی» نماینده پنسیلوانیا، ۹۱.۲۵۰ دلار

«جری کارل» نماینده آلاباما، ۵۰.۸۹۲ دلار

«چیپ روی» نماینده تگزاس، ۳۷.۱۲۹ دلار

«اندی بیگز» نماینده آریزونا، ۴۶.۷۴۵ دلار

«آنا پاولینا لونا» نماینده فلوریدا ۳.۰۰۰ دلار

«کوری میلز» نماینده فلوریدا، ۸.۵۰۰ دلار

«مارجری تیلور گرین» نماینده جورجیا، ۲.۲۵۰ دلار

آناتولی نوشت که دکتر «حسین عبدالسلام» یک استاد جامعه‌شناسی در دانشگان مینه‌سوتا و بنیان‌گذار جنبش «رها کردن بایدن» در این باره گفت: ظاهر شدن یکی از مستبدترین حکام تاریخ در کنگره که باید به آن(کنگره) ارج نهاده شود، یکی از زشت‌ترین مناظر در تاریخ آمریکا بود.

«ایلهان عمر» رئیس اندیشکده «یقین» در دالاس و چهره‌ای سرشناس در جامعه مسلمانان آمریکا نیز گفت که «آیپک در حال اجرایی کردن نقشه‌های خود است اما با خشم مردم آمریکا مواجه خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره