نماد آخرین خبر

ده‌ها شهید و مفقود در جنایت اردوگاه البریج

منبع
فارس
بروزرسانی
 ده‌ها شهید و مفقود در جنایت اردوگاه البریج

فارس/ ارتش اشغالگر اسرائیل از صبح امروز چندین آپارتمان مملوء از جمعیت را در اردوگاه البُرِیج در مرکز غزه تحت محاصره در آورده و به شدت بمباران می‌کند.
 

بیش از ۵۰ فلسطینی از زن و کودک و سالمند در چندین آپارتمان مسکونی در اردوگاه البریج از صبح امروز در محاصره نظامیان ارتش اشغالگر قرار گرفته‌اند.

ارتش اسرائیل از صبح امروز به شدت ساختمان‌های بلوک ۱۲ در شرق اردوگاه البریج را هدف حمله قرار داده و همزمان مانع امدادرسانی می‌شوند، بسیاری زیر آوار مانده و به گفته سازمان امدادرسانی غزه، از صبح امروز ده‌ها تماس از سوی ساکنان دریافت کرده است، اما ارتش اشغالگر امدادگران را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.


به گفته سازمان امدادرسانی غزه، در یک مورد نیرو‌های امدادی به شرق البریج اعزام شدند، اما هدف حمله پهپادی ارتش اسرائیل قرار گرفتند که یکی از امدادگران در این میان زخمی شده است.

این سازمان در ادامه از صلیب سرخ جهانی خواستار مداخله فوری برای نجات جان ده‌ها نفری شد که در ساختمان‌ها گیر افتاده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از شهادت یک خبرنگار به نام «محمد ابوشوقه» به همراه پدرش در بمباران ساختمان‌های اردوگاه البریج خبر دادند.

در این میان جنبش «المجاهدین» فلسطین نیز در بیانیه‌ای سکوت جامعه جهانی و کشور‌های عربی در قبال جنایت اشغالگران در غزه که آخرین مورد آن در اردوگاه البریج رخ می‌دهد را محکوم کرد.

جنبش المجاهدین فلسطی همچنین تأکید کرد که سکوت کشور‌های جهان در قبال جنایت اشغالگران، آنها را در تشدید کشتار مردم فلسطین جری‌تر کرده است.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز در بیانیه‌ای گفت: «کشتار وحشیانه و وحشتناک صهیونیست‌ها و هدف قرار دادن خانه‌های بی‌دفاع در اردوگاه البریج، تأییدی بر ادامه جنگ نسل‌کشی دولت جنایتکار و افراطی صهیونیست علیه مردم ماست».


کمیته‌های مقاومت فلسطین تأکید کردند که این کشتار وحشتناک در اردوگاه البریج، بدون حمایت کامل و پشتیبانی دولت آمریکا، امکان‌پذیر نبود.

در ادامه این بیانیه آمده است: «مردم ما در برابر دشمن تسلیم نمی‌شوند و این کشتار وحشیانه، شکست بزرگ ارتش صهیونیست و ناتوانی آن در برابر پایداری مردم ما و شجاعت مقاومت‌کنندگان را نشان می‌دهد».

کمیته‌های مقاومت همچنین خواستار تشدید و گسترش دامنه مقاومت در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ اشغال شد و افزود: «باید به مقاومت بیشتر قدرت و سرعت بخشید تا رژیم صهیونیستی نازی و رهبران آن بابت جنایات، فاشیسم و کشتارهایشان علیه مردم ما، پاسخگو باشند».

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای گفت گفت که سازمان‌های بین المللی در مقابله با جنایت اشغالگران «کاملا فلج» شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «کشتار جدید ارتش اشغالگر تروریست، با بمباران وحشیانه و شدید یک منطقه مسکونی پرجمعیت در شرق اردوگاه البریج صورت گرفته است. این بمباران منجر به تخریب تعدادی خانه بر سر ساکنان آن و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شده و اکثر قربانیان همچنان زیر آوار باقی مانده‌اند و به دلیل ادامه حملا توپخانه‌ای بی هدف در منطقه، امکان امدادرسانی نیز وجود ندارد».

حماس افزود: «سازمان بین‌المللی کاملا فلج شده و از انجام وظایف خود در فعال‌سازی قوانین حفاظت از غیرنظامیان در جنگ‌ها و الزام دولت اشغالگر به توقف جنایت‌ها ناتوان مانده است».

در این میان در حالی ۳۴۷ روز از جنگ در غزه می‌گذرد که وزارت بهداشت غزه، ظهر امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته با ۳ کشتار دسته‌جمعی، ۲۶ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۸۴ نفر دیگر را مجروح کرده است.

وزارت بهداشت غزه در این اطلاعیه بار دیگر اشاره کرد بیش از ۱۰ هزار نفر از شهدا همچنان زیر آوار‌ها هستند و نیرو‌های امدادی امکان دسترسی و تفحص پیکر شهدا را ندارند

این وزارتخانه اعلام کرد مجموع شهدای فلسطینی به ۴۱ هزار ۲۵۲ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان به ۹۵ هزار و ۴۹۷ نفر رسیده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره