نماد آخرین خبر

چین: آماده همکاری‌های سه‌جانبه با روسیه و مغولستان هستیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چین: آماده همکاری‌های سه‌جانبه با روسیه و مغولستان هستیم

ایرنا/ نخست‌وزیر چین اعلام کرد که پکن در راستای تقویت اعتماد متقابل، هماهنگی جهت توسعه راهبردی و پیشبرد روابط پایدار، آماده همکاری‌های سه‌جانبه با روسیه و مغولستان است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، لی چیانگ در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در دیدار با میخائیل میشوستین و لووسان‌نامسرای اویون-اردن همتایان روس و مغول خود، اظهار داشت: چین آماده است با روسیه و مغولستان همکاری‌های خود را برای پیگیری توافقات حاصل شده بین سران سه کشور و اجرای نقشه راه میان‌مدت همکاری‌های سه‌جانبه گسترش دهد.

وی افزایش هماهنگی و هم‌افزایی در جهت توسعه راهبردی، تعمیق ارتباطات و هماهنگی سیاست‌ها و همچنین ترویج همکاری‌های سه‌جانبه به شکلی عمیق‌تر، پایدارتر و موثرتر را نگاه پکن به این حوزه معرفی کرد تا الگویی از تبادلات دوستانه و منافع متقابل میان کشورهای همسایه ایجاد شود و مردم سه کشور از این همکاری‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین نشست روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی دولت پاکستان روز گذشته (چهارشنبه) در شهر اسلام‌آباد برگزار شد. نمایندگان چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، تاجیکستان، ازبکستان، ایران و هند در این نشست حضور داشتند.

در نشست اسلام‌آباد ریاست شورای نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای (روسای دولت‌های عضو) به فدراسیون روسیه واگذار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران ریاست هیات کشورمان را در اجلاس سازمان همکاری شانگهای برعهده داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره