نماد آخرین خبر

رد ادعای دخالت در انتخابات گرجستان

منبع
فارس
بروزرسانی
رد ادعای دخالت در انتخابات گرجستان

فارس/ نخست‌وزیر گرجستان یکشبه ادعاهای غرب‌گرایان درباره دخالت روسیه در انتخابات پارلمانی این کشور را رد کرد.
 
ایراکلی کوباخیدزه،‌ نخست‌وزیر گرجستان در مصاحبه با بی‌بی‌سی ادعاهای غرب‌گرایان از جمله رئیس‌جمهور این کشور درباره دخالت روسیه در انتخابات را رد کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، کوباخیدزه در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره ادعاهای تقلب در انتخابات اظهار داشت که مخالفان این ادعاها را برای هر انتخاباتی می‌گویند. کوباخیدزه در این باره افزود: «بی‌نظمی‌ها هر جایی رخ می‌دهد.

در هر کشوری، اگر ما به گزارش‌های هر کشوری نگاه کنیم، بی‌نظمی‌هایی بسیاری وجود دارد.»

وی با اشاره به خشونت‌های موردی در انتخابات افزود: «اتفاقاتی در تنها چند حوزه انتخابیه رخ داد. در بیش از سه هزار و صد حوزه فضا صلح‌آمیز بود.»

در انتخابات پارلمانی گرجستان حزب حاکم «رویای گرجستان» با کسب بالغ بر 54 درصد آرا به پیروزی رسید.

در پی اعلام نتایج انتخابات احزاب غرب‌گرا و همچنین رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند که نتیجه انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند.

سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان روسیه را متهم به دخالت در انتخابات به منظور تحکیم نفوذ خود در این کشور کرد. وی خواستار حضور مردم در خیابان‌ها شد.

به گزارش رویترز، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نیز با دامن زدن به این ادعا خواستار تحقیقات کامل درباره این انتخابات شدند.

نتایج این انتخابات ضربه‌ای سیاسی بر احزاب غرب‌گرا محسوب می‌شود، زیرا که آن‌ها در این انتخابات مردم را در دو راهی افزایش روابط با روسیه و تسریع ادغام با اروپا قرار دادند و این اقدام برایشان موفقیت‌آمیز نبود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره