نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

تغییر فرایند انتخاباتی ۲ ایالت رقابتی آمریکا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تغییر فرایند انتخاباتی ۲ ایالت رقابتی آمریکا

تسنیم/ دو مقام ارشد ایالتی در آریزونا و پنسیلوانیای آمریکا، امنیت رای گیری را در ایالت‌های خود تضمین کردند.

آدریان فونتس وزیر ایالتی آریزونا و ال اشمیت وزیر مشترک المنافع ایالت پنسیلوانیا، امنیت رای گیری و کارکنان انتخاباتی را در ایالت های خود برای رای دهندگان تضمین کردند.

ایالت های آریزونا و پنسیلوانیا جزو ایالت های کلیدی و چرخشی در رقابت های انتخاباتی آمریکا هستند که ممکن است تعیین کننده نتایج انتخابات باشند.

فونتس افزود: آیزونا فرایند انتخاباتی خود را از سال 2020 تغییر داده اما این ایالت برای انتخابات آماده شده است. ما در فرآیندی هستیم که همه اقدامات لازم انجام شده تا نه تنها امنیت رای گیری بلکه امنیت تمام کارکنان انتخاباتی در مراکز اخذ رای، و صد البته امنیت رای دهندگان تضمین شود.

اشمیت نیز خاطرنشان کرد کارکنان انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، در سال 2020، تهدید شدند و اکنون این ایالت برای مدیریت موضوع امنیت کارکنان و رای دهندگان، آماده شده است. در حال حاضر ما خطوط باز ارتباطی داریم.همه درباره وظایف دیگری روشن شده اند بنابراین، ما باید برای هر اقدام نادرست آماده باشیم.

در حالی که کمتر از 10 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، دونالد ترامپ و کامالا هریس آخرین تلاش های خود را برای کسب اکثریت آرا به ویژه در ایالت های کلیدی و نوسانی آریزونا و پنسیلوانیا انجام می دهند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر(15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر دو نامزد در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

براساس مدل پیش بینی انتخاباتی نشریه هیل و دسیژن دسک اچ کیو، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای نخستین بار در جریان رقابت های انتخاباتی، از کامالا هریس نامزد دموکرات ها، پیشی گرفت.

بر اساس این پیش بینی، از روز یک شنبه 20 اکتبر، شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 52 درصد برآورد شده در حالی که کامالا هریس 42 درصد شانس برنده شدن دارد.

آخرین نظرسنجی سراسری شبکه سی ان ان پیش از انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر، نشان می دهد 47 درصد رای دهندگان آمریکایی به دونالد ترامپ و همین تعداد به کامالا هریس رای می دهند.   

بر این اساس نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان داد در حالی که رای دهندگان نسبت به شرایط کشور بدبین هستند، کامالا هریس نامزد دموکرات ها با 46 درصد در مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان با 43 درصد با اختلافی بسیار اندک، پیشتاز است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره