نماد آخرین خبر

فرمان جدید رئیس طالبان برای حمایت از بخش خصوصی افغانستان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
فرمان جدید رئیس طالبان برای حمایت از بخش خصوصی افغانستان

تسنیم/ رئیس طالبان با صدور فرمانی بر حمایت مقامات و کارمندان وزارتخانه‌ها و ادارات افغانستان از بخش خصوصی این کشور تأکید کرده است.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان با صدور فرمانی بر حمایت مقامات و کارمندان وزارتخانه‌ها و ادارات بر حمایت از بخش خصوصی افغانستان تأکید کرد.

وی در این پیام اظهار داشت: «با نظر داشت موقعیت جغرافیایی، اهمیت اقتصادی کشور، تحولات اخیر اقتصادی و سیاسی منطقه، استاندارد نمودن تجارت، افزایش صادرات و ایجاد روابط پایه دار تجارتی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان حاکمیت امارت اسلامی افغانستان، تشویق و حمایت بخش خصوصی و تولیدات داخلی مراتب آتی را منظور می‌دارم».

در پیام رئیس طالبان آمده است: «وزارت‌ها و ادارات امارتی ذیربط مکلف هستند با نظر داشت مصالح تجارتی و اقتصادی کشور، در بنادر، نقاط عبوری و بزرگراه‌ها تسهیلات لازم را برای تجارت فراهم نمایند».

هبت الله آخوند زاده افزود: «مسئولین و کارمندان وزارت‌ها و ادارات امارتی در مرکز و ولایات مکلف هستند مطابق اسناد تقنینی نافذ کشور با فعالین بخش خصوصی رفتار نیک نموده و از تعلل و تأخیر در دستورات مربوطه اجتناب نمایند».

وی تاکید کرد «وزارت‌ها و ادارات امارتی مکلف هستند به منظور رشد صنایع داخلی و خود کفایی کشور تا حد امکان از تولیدات داخلی استفاده نمایند».

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان نیز پیش از این گفته بود در تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی، هر کشوری بر اساس محصولات و تولیدات خود جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد و کشورهای جهان تلاش می‌کنند تا بازارهای گسترده‌ای برای محصولات خود پیدا کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره