نماد آخرین خبر

استقرار خودرو‌ها و نیرو‌های نظامی در خیابان‌های میانمار

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
استقرار خودرو‌ها و نیرو‌های نظامی در خیابان‌های میانمار

باشگاه خبرنگاران/ ارتش ميانمار پس از گرفتن قدرت از حزب حاکم، خودرو‌هاي نظامي را در پايتخت اين کشور مستقر کرد.
 
به نقل از خبرگزاري رويترز، با در اختيار گرفتن کنترل امور در ميانمار از سوي ارتش اين کشور، نيرو‌ها و خودرو‌هاي نظامي در پايتخت اين کشور مستقر شدند.

ارتش ميانمار که بامداد دوشنبه با بازداشت رئيس حزب حاکم و برخي مقامات دولتي، کنترل امور را در اين کشور به دست گرفته، همزمان نيرو‌ها و خودرو‌هاي نظامي را در نايپيداو، پايتخت ميانمار مستقر کرده است. ارتش همچنين پيش از اين در ميانمار حالت فوق العاده اعلام کرد.

ساعاتي پيش خبرگزاري فرانسه هم گزارش داد با تسلط ارتش بر حکومت ميانمار، همه بانک‌هاي اين کشور بسته شدند.

در ادامه واکنش‌هاي بين المللي به تحولات تازه در ميانمار، اتحاديه اروپا و سازمان عفو بين الملل نيز ضمن محکوم کردن کودتا عليه حزب حاکم اين کشور، آزادي فوري سوچي را خواستار شدند.

شارل ميشل، رئيس شوراي اروپا هم کودتا عليه دولت آنگ سان سوچي در ميانمار را به شدت محکوم کرد و خواستار آزادي همه زندانياني شد که به تازگي از سوي ارتش به طور غيرقانوني بازداشت شده‌اند. رئيس شوراي اروپا در حساب توئيتر خود آورد: بايد به نتيجه انتخابات احترام گذاشته شده و روند دموکراتيک دوباره برقرار گردد.

در حالي که پارلمان جديد ميانمار بنا بود امروز براي نخستين بار از زمان برگزاري انتخابات سراسري در ماه نوامبر سال گذشته ميلادي تشکيل جلسه دهد، بامداد دوشنبه ارتش ميانمار در جريان يک کودتاي نظامي رهبران اين کشور را بازداشت و قدرت را در دست گرفت.

انتخابات پارلماني ميانمار با پيروزي چشمگير حزب سوچي در برابر يک حزب طرفدار ارتش و طرح ادعاي تقلب در آرا از سوي ارتش همراه بود. با اين حال، کميسيون انتخابات اين کشور ادعاي تقلب را رد و خاطر نشان کرد که هيچ گونه اشتباه بزرگي روي نداده که بر اعتبار آراي انتخابات تاثير بگذارد.

پس از تشديد تنش‌ها ميان دولت و ارتش پر نفوذ ميانمار طي روز‌هاي اخير، ارتش که طبق قانون اساسي اين کشور، يک چهارم کرسي‌هاي پارلمان و کنترل سه وزارتخانه اصلي در دولت سوچي را در اختيار دارد، بامداد دوشنبه دست به کودتاي نظامي عليه حزب حاکم زد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره