نماد آخرین خبر

اعتراضات عربستانی‌ها به طرح محدودیت کرونایی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اعتراضات عربستانی‌ها به طرح محدودیت کرونایی

تسنيم/ مردم عربستان در اعتراض به طرح محدوديت کرونايي و ادامه قرنطينه سراسري در منطقه «القصيم» تجمع کردند.

ديشب صدها نفر از عربستاني‌هاي ساکن شهر «بريده» استان القصيم در اعتراض به تصميم دولت براي ادامه محدوديت سفر و وضعيت دشوار معيشتي ناشي از قرنطينه سراسري اعمال شده به دليل بحران کرونا، تجمع کردند.

برخي از فعالان توئيتري خبر دادند که اين تجمع جوانان معترض سعودي با سر دادن شعارهايي عليه آل سعود همراه بوده است.

به دنبال افزايش تعداد معترضان، نيروهاي امنيتي عربستان وارد صحنه اعتراضات شده و شماري از آنها را بازداشت کرده است.

«بدر السحيباني» سخنگوي رسانه‌اي پليس منطقه القصيم ضمن تأييد خبر بازداشت تعدادي از تجمع کنندگان، اعلام کرد که پرونده بازداشت شدگان تحويل دادستاني کل منطقه داده شده است.

وزير بهداشت عربستان سعودي روز يکشنبه گذشته اعلام کرد که بي اعتنايي به محدوديت‌هاي اعمال شده براي مقابله با ويروس کرونا، باعث افزايش قابل توجه تعداد مبتلايان در اين کشور شده است.

«توفيق الربيعه» وزير بهداشت عربستان در يک سخنراني تلويزيوني درباره افزايش چشمگير تعداد مبتلايان به ويروس کرونا هشدار داد و تصريح کرد: متاسفانه طي روزهاي اخير شاهد افزايش بي سابقه تعداد مبتلايان بوده‌ايم که مهمترين دلايل آن، افزايش انواع تجمعات و اهمال در اجراي اقدامات پيشگيرانه و بي اعتنايي به آن بوده است.

وي گفت: عدم پايبندي به قانون ما را مجبور به انجام اقدامات پيشگيرانه براي محافظت از جامعه خواهد کرد. من از همگان مي‌خواهم که دستاوردهاي حاصل از پرداختن به بيماري همه گير کرونا را حفظ کنند. من به شما مي‌گويم که اين يک دوره دشوار است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره