نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

روسیه: دیدار بایدن و پوتین بسیار مهم است

منبع
فارس
بروزرسانی
روسیه: دیدار بایدن و پوتین بسیار مهم است

فارس/ سخنگوي کرملين با اشاره به برگزاري نشست محتمل بين روساي جمهور روسيه و آمريکا گفت که باتوجه به وضعيت تاسف برانگيز کنوني، برگزاري اين نشست بسيار مهم است.

به گزارش خبرگزاري «اسپوتنيک» پسکوف گفت: «انتخاب شهر بيشتر جزئيات فني است. اين نشست خود مهمترين مسئله است، زيرا به خودي خود براي روابط دو جانبه و بهبود آنها در مقايسه با وضعيت تاسف برانگيز کنوني آنها بسيار مهم است.»
بايدن پيشتر در يک گفت‌وگوي تلفني، ملاقات با همتاي روسي خود را پيشنهاد کرد. به دنبال اين مسيله  تعدادي از کشورها گفتند که آماده ميزباني چنين رويدادي هستند. با اين حال، توافق در مورد محل برگزاري جلسه هنوز حاصل نشده است.
پيش از اين «سرگئي ريابکوف»، معاون وزير خارجه روسيه گفته بود که توافق نهايي در مورد ديدار روساي جمهور روسيه و ايالات متحده صورت نگرفته ، اما اين نشست مي‌تواند در يکي از پايتخت‌هاي ديپلماتيک اروپا برگزار شود.
«يوري يوشاکوف» دستيار ويژه کاخ کرملين در مصاحبه با شبکه «روسيا-۱»  پيشتر گفته بود که  احتمالاً رئيس جمهور روسيه و »  رئيس جمهور آمريکا در ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تير) ديدار کنند اما تصميم نهايي در اين خصوص به عوامل زيادي بستگي دارد. وي افزود پيام‌هايي از واشنگتن درباره برنامه براي برگزاري نشست سران دو کشور دريافت شده و افزود اما هيچ گفت‌وگويي در خصوص اين نشست در سطح کاري برگزار نشده است.
يوشاکوف اظهار داشت نشست پوتين-بايدن ممکن است در ماه ژوئن برگزار شود و حتي تاريخ‌هاي خاصي هم وجود دارد اما از گفتن آن‌ها خودداري کرد.
اخيراً پوتين و بايدن با يکديگر تلفني صحبت کردند و در اين تماس رئيس‌جمهور آمريکا به همتاي روس خود پيشنهاد داد به صورت حضوري در ماه‌هاي آتي ديداري داشته باشند.
اين در حالي است که تنش‌ها ميان دو کشور با تداوم اتهام زني آمريکا عليه روسيه در خصوص دخالت در انتخابات ماه نوامبر و ارتباط داشتن با عمليات هک «سولار ويندز» و اعمال تحريم عليه مسکو به اين بهانه‌ها، بالا گرفته است. پيش از آن هم بايدن در مصاحبه‌اي در ماه مارس با شبکه «اي‌بي‌سي نيوز» پوتين را قاتل خواند و گفت که بايد بهاي اقداماتش را بپردازد.
رئيس‌جمهور روسيه  به تازگي حکمي را امضا کرده که دولت را موظف مي‌کند به اقدامات غيردوستانه برخي کشورهاي غربي پاسخ دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره