برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

آیا رژیم صهیونیستی سلاح هسته‌ای پنهان در زیر آب دارد؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آیا رژیم صهیونیستی سلاح هسته‌ای پنهان در زیر آب دارد؟

ايسنا/ رژيم صهيونيستي از بين چند دولت معدود در جهان است که سلاح هسته‌اي در اختيار دارند؛ دولت‌هايي که برخي به صورت رسمي به داشتن اين سلاح‌ها اذعان کرده‌اند و برخي ديگر به در اختيار داشتن اين سلاح‌ها که قدرت نابودکنندگي شهرها را دارند، اذعان نکرده‌اند.

برنامه هسته‌اي رژيم صهيونيستي از محرمانه‌ترين برنامه‌هاي تسليحاتي جهان است به خصوص بعد از اينکه اسرائيل بسياري از سکوها را در اختيار دارد که مي‌تواند در هوا و زمين از آنها استفاده کند به اضافه سکوهاي دريايي که طبق گزارش‌ها مي‌توان آنها را به سلاح‌هاي هسته‌اي مجهز کرد.
مجله نشنال اينترست آمريکا نوشت، اساس نظريه در اختيار داشتن سلاح هسته‌اي قابل حمل بر زيردريايي‌هاي جنگي همان تحقق نظريه بازدارندگي هسته‌اي است که پيامي را به دشمنان اين دولت مخابره مي‌کند مبني بر اينکه قادر است در صورت حمله به پايگاه‌هاي زميني‌اش با يک حمله پيش‌دستانه به ضربه دوم پاسخ دهد.
اين مجله مي‌افزايد: سلاح‌هاي هسته‌اي که روي زيردريايي‌ها سوار مي‌شوند بيشتر هدف سياسي دارند تا هدف نظامي به خصوص که به منزله پيامي قوي به تهديد دشمن و بازدارندگي آن از افتادن به فکر انجام حمله هسته‌اي غيرمنتظره هستند.
طبق اين گزارش، رژيم صهيونيستي نهايتا به صورت رسمي اذعان نکرده که سلاح هسته‌اي دارد و از همه جهان مي‌خواهد به شکل غيررسمي بدانند که اين سلاح را در اختيار دارد و متمايل است از آن در صورت تهديد موجوديتي استفاده کند.
برخي گزارش‌ها حاکي هستند، زرادخانه هسته‌اي اسرائيل شامل ۸۰ تا ۳۰۰ بمب هسته‌اي است و به شکل اساسي روي بمب‌هاي هسته‌اي‌ تکيه دارد که از هواپيماهاي نظامي سوار بر موشک‌هاي بالستيک "اريحا" پرتاب مي‌شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar