نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

حمله نماینده اصولگرا به ظفرقندی: حاضر نیست از مواضع گذشته‌اش اعلام برائت کند

منبع
صبح نو
بروزرسانی
حمله نماینده اصولگرا به ظفرقندی: حاضر نیست از مواضع گذشته‌اش اعلام برائت کند

صبح نو/متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

مجلس شورای اسلامی این روزها در حال بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت است. گزینه‌هایی که مسعود پزشکیان برای تشکیل کابینه خود به مجلس معرفی کرده است هم‌اکنون در انتظار نظر مجلس هستند تا ببینند می‌توانند تصدی وزارتخانه‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شدند را برعهده بگیرند یا خیر.
 
بیشترین انتقادات به وزیر پیشنهادی بهداشت است
در رابطه با وزرای پیشنهادی دولت نظرات مختلفی وجود دارد؛ اما بسیاری معتقدند که از میان گزینه‌های معرفی شده احتمالا چند نفر نتوانند از سد مجلس شورای اسلامی عبور کنند که یکی از این افراد محمدرضا ظفرقندی، گزینه پیشنهادی پزشکیان برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. ظفرقندی از جمله افراد معرفی شده از سوی دولت است که بیشترین انتقادات نمایندگان را داشته است.
 
چرا ظفرقندی پذیرفته گزینه وزارت شود؟
ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «صبح نو» در مورد وضعیت ظفرقندی اظهارکرد: «همین الان بسیاری از واکنش‌ها نسبت به مواضع آقای ظفرقندی منفی است و تعجب ما از این است که چرا کسی که معتقد است انتخابات مهندسی شده و نمایندگانی که قرار است به او رأی بدهند در یک انتخابات مهندسی شده وارد مجلس شده‌اند، پذیرفته از چنین ساختاری رأی اعتماد بگیرد و به وزارت برسد، زیرا با چنین استدلالی خود رئیس‌جمهور هم مهندسی شده به ریاست‌جمهوری رسیده است.»
 
انتخاب فردی سیاسی برای پستی غیرسیاسی اشتباه است
وی گفت: «وزارت بهداشت یک وزارتخانه غیرسیاسی است. انتخاب فردی با سوابق منفی سیاسی برای این وزارتخانه اشتباه است.» رضایی افزود: «ظفرقندی در کمیسیون‌ها از خودش دفاع نکرد و هر جا که سوال مطرح شد، سکوت پیشه کرد.» وی یادآور شد: «نقد ما بر مواضع شاذی است که ظفرقندی در گذشته داشته و الان هم حاضر نیست از آنها اعلام برائت کند.»
 
چرا باید به کسی اعتماد کنیم که ما را قبول ندارد؟
رضایی ادامه داد: «ما یک انتقاد هم از برخی دوستان خود در مجلس داشتیم و آن انتقاد این بود که چرا اجازه دادید که صلاحیت فردی در مجلس بررسی شود که اساس مجلس و مردم‌سالاری دینی را قبول و باور نداشته و اعتقادی به مبانی جمهوری اسلامی ندارد.»


 میزان حال فعلی افراد است
رضایی تصریح کرد: «ما چطور صلاحیت این فرد را بررسی کنیم که او انتخابات که این نماینده‌ها از آن بیرون آمده را قبول ندارد.»
وی تأکید کرد: «عده‌ای در سال ۸۸ این نظام را تا لبه پرتگاه بردند، جلوی رأی مردم صف‌آرایی کردند، می‌خواستند کودتا کنند، در این کشور عامل آمریکایی‌ها شدند. برخی دوستان می‌گویند که این‌ها سابقه جنگ دارند؛ اما آیا با همین استدلال می‌شود پذیرفت که او وزیر شود؟ در صورتی که میزان حال فعلی افراد است.»
رضایی تأکید کرد: «مجلس انقلابی، انقلابی بودنش به عملش است، به برخورد انقلابی مجلس است، کسی که مواضعش با بزرگ‌ترین دشمنان این کشور هیچ تفاوتی ندارد، چرا اجازه دادید در این مجلس اساسا مورد بررسی قرار گیرد.»
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar