نماد آخرین خبر

انتشار «دیوان عارف قزوینی» به همراه اشعار چاپ‌نشده‌اش

منبع
ايسنا
بروزرسانی
انتشار «دیوان عارف قزوینی» به همراه اشعار چاپ‌نشده‌اش

ایسنا/ویراست دوم «دیوان عارف قزوینی به همراه اشعار چاپ نشده» به کوشش مهدی نورمحمدی منتشر شد.

 ویراست دوم این کتاب در ۵۸۸ صفحه با قیمت ۷۵۰ هزارتومان در انتشارات سخن راهی بازار کتاب شده است.

در معرفی این کتاب آمده است:این اثر دربرگیرنده‌ تمام آثار او شامل: غزلیات، مثنوی‌ها، قصاید، تصنیف‌ها، مسمط، قطعات و تک‌بیت‌هاست.

شرح زندگی عارف به قلم خودش،دست‌خط‌های نویافته‌ عارف و یادداشت‌هایش بخش‌هایی هستند که برای تکمیل اثر به آن افزوده شده است.

این دیوان که با استفاده از چاپ‌‏های برلین، سیف آزاد، دینشاه ایرانی، عارف‌نامه هزار، حائری، سنائی و اشعار نویافته مندرج در  کتاب‌های:«خاطرات عارف قزوینی»، «اخبار عارف قزوینی در مطبوعات» و «نامه­‌های عارف قزوینی» و جست‌وجو در روزنامه‌های کمیاب اواخر عصر قاجار و اوایل عصر پهلوی تدوین یافته، کامل‏ترین و منسجم‌‏ترین چاپ دیوان عارف از سال ۱۳۰۳ تاکنون محسوب می‌­شود.

 مأخذ اولیه چاپ اشعار عارف در انتهای هر شعر مشخص شده که این اقدام مشخص می‌کند اشعار برای نخستین بار در چه منبعی به چاپ رسیده است.

اشعار بر مبنای زمان سروده شدن مرتب شده­ و تاریخ سروده شدن هر شعر نیز بر اساس اشاره صریح عارف، یافته‌­های جدید پژوهشی، دستیابی به اسناد نویافته و جست‌ و جو در مطبوعات قدیمی به دست آمده است.

سه غزل، دو تصنیف، دو مثنوی، دو دوبیتی (به معنی عام)، یک قطعه، چندین تک‌بیتی و تعدادی از ابیات غزل­ها که در چاپ­‌های قبلی نیامده به دیوان افزوده شده است.

اشتباهات و غلط‌های راه یافته در چاپ اول، رفع و تصحیح شده است.

با جست­ وجوهای فراوان، عکس شخصیت‌­های مؤثر در سرگذشت عارف که در زندگی­نامه خود نام آنان را آورده، در انتهای کتاب به چاپ رسیده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar