logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

خودروساز هندی تا سال ۲۰۳۰ شانزده خودروی جدید معرفی می کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
خودروساز هندی تا سال ۲۰۳۰ شانزده خودروی جدید معرفی می کند

آخرین خودرو/ شرکت هندی ماهیندرا که تا همین چند سال گذشته به تولید خودروهای عمدتاً قدیمی مشغول بود، به لطف همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. این شرکت اخیراً اعلام کرده تا پایان دهه کنونی، ۱۶ مدل به سبد محصولات خود اضافه خواهد نمود. از این تعداد ۹ مدل شاسی بلند بوده و به پیشرانه درون سوز مجهز خواهند بود. ۷ مدل دیگر نیز با پیشرانه برقی به دست مشتریان خواهد رسید.

از بین ۹ شاسی بلند مذکور، ۳ مدل فیس لیفت مدل های فعلی ماهیندرا هستند. اما ۶ مدل باقیمانده کاملاً جدید خواهند بود. این شرکت هندی نیز تولید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور را در دستور کار قرار داده و بیشتر بر طراحی و توسعه چنین مدل هایی تمرکز دارد. یکی از شاسی بلندهای مورد انتظار این شرکت نسخه پنج در Thar است. این خودرو احتمالاً با سه پیشرانه متنوع در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. پیکاپ اسکورپیو، دیگر مدل جدیدی است که احتمال می رود در آینده نزدیک به سبد محصولات ماهیندرا اضافه شود، زیرا نسخه کانسپت این مدل سال گذشته رونمایی شد.

در حال حاضر ماهیندار مشغول کار بر روی پلتفرمی جدید با نام U171 است. این پلتفرم برای ساخت شاسی بلند بالرو و نسخه هفت نفره آن استفاده خواهد شد. برخی منابع داخلی ماهیندرا به رسانه های هندی اعلام کرده اند تعداد مدل های مبتنی بر این پلتفرم زیاد خواهد بود.

مدل های تمام الکتریکی ماهیندرا بر مبنای پلتفرم INGLO طراحی و تولید خواهند شد. پیش بینی می شود اولین شاسی بلندهای مبتنی بر این پلتفرم تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده از راه برسد. این خودروها در قالب مدل هایی مفهومی با نام های XUV.e8، XUV.e9 کوپه و BE.05 رونمایی شده اند.

در کنار این ها باید گفت ماهیندرا خود را برای عرضه نسخه برقی شاسی بلند محبوب Thar آماده می کند. نسخه اولیه این خودرو هم سال قبل در قالب یک کانسپت رونمایی شد. بر اساس شنیده ها باتری به کار رفته در این نسخه ظرفیتی بین ۶۰ الی ۸۰ کیلووات ساعت خواهد داشت و از فناوری شارژ سریع ۱۷۵ کیلووات ساعتی پشتیبانی خواهد کرد. به لطف این فناوری تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری در زمانی زیر ۳۰ دقیقه شارژ می شود. برد حرکتی این خودرو طبق استاندارد WLTP بین ۴۳۵ الی ۴۵۰ کیلومتر برآورد شده است. این نسخه از Thar به احتمال قوی با پیشرانه تک و دو موتوره تولید خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره