logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

تصادف شدید رئیس تویوتا با «GR یاریس»

منبع
پدال
بروزرسانی
تصادف شدید رئیس تویوتا با «GR یاریس»

پدال/ آکیو تویودا رئیس شرکت بزرگ تویوتا با از دست دادن کنترل خودروی GR یاریس تصادف کرد و آن را چپ کرد.
 
همه می‌دانیم که آکیو تویودا به خاطر علاقه به خودروهای پرفورمنس شناخته می‌شود. رئیس و مدیرعامل اسبق تویوتا حتی با نام مستعار موریزو در مسابقات خودرویی زیادی شرکت کرده است. او که در حال حاضر رئیس هیئت‌مدیره این خودروساز بزرگ است همچنان به موتور اسپرت علاقه دارد و اگر به دنبال مدرکی برای اثبات این گفته‌ها هستید می‌توانید رانندگی تویودا ۶۷ ساله با GR یاریس را تماشا کنید هرچند باید بدانید اوضاع برای این مدیر کارکشته خیلی خوب پیش نرفته است!

او در سال ۲۰۲۳ با نسخه رالی این هاچبک داغ تصادف سختی در مسیر شیمویاما در ژاپن داشت. این پیست در مرکز فنی تویوتا در شیمویاما قرار دارد، مرکزی که از آوریل امسال به‌طور کامل راه‌اندازی شده است. این تأسیسات که مرکز تحقیق و توسعه تویوتا به شمار می‌رود طراحی داخلی شبیه پیت لین نوربرگ رینگ دارد. آکیو تویودا پشت فرمان GR یاریس حضور داشته و نوریهیکو کاتسوتا که ۹ عنوان قهرمانی رالی ژاپن را در اختیار دارد به عنوان کمک‌راننده در کنار تویودا نشسته است. تصاویر مربوط به این حادثه که اخیراً منتشر شده نشان دهنده چپ شدن هاچبک اسپرت تویوتاست. کاتسوتا اولین فردی است که از خودروی تصادف کرده بیرون می‌آید و سپس تویودا از کابین خارج می‌شود. خوشبختانه هیچ آسیبی به این دو نفر وارد نشده است. تویوتا تصمیم گرفت تا این GR یاریس آسیب‌دیده را در مراسم افتتاح مرکز جدید خود به نمایش بگذارد و علت آن نیز نمایش تست‌های وسیعی است که این کمپانی روی محصولاتش انجام می‌دهد.

معمولاً خودروی آسیب‌دیده تعمیر شده و دوباره راهی تست‌های دیگر می‌شوند اما تویوتا این بار GR یاریس را تعمیر نکرد و آن را در معرض نمایش گذاشت. همان‌طور که می‌دانید آکیو تویودا یکی از اصلی‌ترین افرادی است که باعث توسعه خودروهای GR شد. این مدیر ارشد که در خانه خود یک سوزوکی جیمنی را نیز پارک کرده روی توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز تأکید دارد و می‌گوید خودروهای برقی هرگز سهمی بیشتر از ۳۰ درصد در بازار نخواهند داشت. پیشرانه ۳ سیلندر توربویی که در دل تویوتا GR یاریس و GR کرولا قرار گرفته حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد و توانایی‌های مهندسی این برند را به رخ می‌کشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره