logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کاهش تقاضا برای خودروهای برقی شرکت پاناسونیک را به دردسر انداخت

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کاهش تقاضا برای خودروهای برقی شرکت پاناسونیک را به دردسر انداخت

آخرین خودرو/ پاناسونیک یکی از بزرگ ترین سازندگان باتری برای خودروهای برقی است. این شرکت ژاپنی با تسلا روابط تجاری نزدیکی دارد و بخش قابل توجهی از باتری های مورد نیاز محصولات آن را تأمین می کند. سال گذشته پاناسونیک اعلام کرد که ظرفیت تولید خود را تا سال ۲۰۳۰، با افزایش چهار برابری از ۵۰ گیگا هرتز ساعت به ۲۰۰ گیگا هرتز ساعت افزایش خواهد داد. اما نکته تأمل برانگیز اینکه این شرکت با تجدید نظر در چشم اندازهای خود، دستیابی به ظرفیت تولید ۲۰۰ گیگا هرتز را به آینده ای نامعلوم موکول کرده است.

به گزارش آخرین خودرو، ناگفته پیداست که افت فروش خودروهای برقی و افزایش تردید مشتریان نسبت به خرید چنین مدل هایی در آمریکای شمالی پاناسونیک را به فکر تجدید نظر در اهداف و سیاست های خود انداخته است. اگر چه مدام بر تعداد خودروهای الکتریکی موجود در خیابان ها افزوده می شود، اما آهنگ رشد تعداد آنها افت کرده و مشتریان دیگر مثل سابق به سراغ این نوع خودروها نمی روند.

بر اساس نتایج و یافته های مطالعات مختلف، نبود زیرساخت های مربوط به شارژ و قیمت بالا از دلایل اصلی افت استقبال از خودروهای برقی هستند.

کمپانی بزرگ پاناسونیک با همکاری تسلا سرمایه گذاری های هنگفتی روی دو کارخانه مخصوص ساخت باتری در خاک آمریکا انجام داده است. یکی از این کارخانه ها در نوادا واقع شده و دیگری در کانزاس در حال احداث است. قرار بود جزئیات مربوط به سومین کارخانه پاناسونیک در خاک آمریکا در ماه مارس اطلاع رسانی شود، اما این اتفاق نیفتاد. به احتمال قوی رصد بازار خودروهای برقی و کاهش تقاضا برای این مدل ها، پاناسونیک را با تردیدهایی مواجه کرده است.

ناگفته نماند پاناسونیک حساب ویژه ای روی سایر بازارها، از جمله سرزمین مادری، باز کرده؛ این شرکت در حال رایزنی با سوبارو و مزداست تا آنها را به مشتری ثابت باتری های لیتیوم یونی خود تبدیل کند. با توجه به این موضوع، بعید نیست که پاناسونیک به جای احداث کارخانه های جدید در آمریکا، ساخت کارخانه در سایر کشورها از جمله ژاپن را در اولویت قرار دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir