logo
  1. برگزیده
خودرو

هشدار چندباره پلیس درباره خودروهایی که تعویض پلاک نمی شود

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی
هشدار چندباره پلیس درباره خودروهایی که تعویض پلاک نمی شود

پرشین خودرو/ به گفته رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا خودروهایی که اصالت نداشته باشد و یکی از ارکان اصلی آنها از جمله شاسی، اتاق یا موتور خودرو به طور غیرقانونی تعویض شده باشد تعویض پلاک نخواهد شد.

مطابق با قوانین تعویض پلاک، خودروهایی وجود دارند که تعویض پلاک نخواهند شد و اگر این خودروها را خریداری کنید، عملا نمی‌توانید از آن ها استفاده کنید. این خودروها قابلیت خرید و فروش، تردد در خیابان و دریافت معاینه فنی را ندارند و استفاده از آن ها مطابق با قانون جرم محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، با هشدار پلیس خودروهایی که تعویض پلاک نمی شوند را به هیچ عنوان نباید خریداری کرد در غیر این صورت با ضرر زیادی رو به رو خواهید شد. بنابراین مواظب باشید خودرویی که خریداری می‌کنید، منعی برای تعویض پلاک نداشته باشد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا درباره خودروهایی که دیگر تعویض پلاک نمی شوند، توضیح داد.

تغییر موتور خودرو یا اجزای اصلی خودرو
سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اظهار کرد: خودروهایی که اصالت نداشته باشند و یکی از ارکان اصلی آنها از جمله شاسی، اتاق یا موتور خودرو به طور غیرقانونی تعویض شده باشد تعویض پلاک نخواهد شد.

خودروهای با بدنه دو تکه و دارای آسیب دیدگی شدید
وی افزود: همچنین خودروهایی که سانحه و تصادف بسیار سنگینی را تجربه کرده باشند و میزان خسارتشان بیش از ۶۰ درصد باشد و خودروهای دوتکه هم دیگر تعویض پلاک نمی‌کنند.

خودروهای دارای شکایت با افراد ممنوع المعامله
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: خودروهایی که غیر اصیل هستند و در مدارک آنها مشکلاتی وجود دارد، خودروهایی که ایمنی‌شان ازدست‌رفته و ویژگی‌های فنی‌شان چالش‌هایی داشته باشد پلاک نمی‌شوند و همچنین خودروهای توقیفی و افراد ممنوع المعامله نیز از خدمات مربوط به شماره گذاری و تعویض پلاک محروم هستند.

خودروهای با سند در رهن
وی با بیان اینکه خودروهای با سند در رهن تعویض پلاک نمی شود، تاکید کرد: اگر سند خودرو در رهن بود، از معامله آن خودداری کنید.

البته پیش از این پلیس اعلام کرده بود که از خرید خودروهایی با این مشخصات خودداری کنید :

تغییر رنگ خودرو یا کاور رنگی
- خودروهایی که به دلیل فرسودگی و یا تصادف نیاز به رنگ داشته باشند، باید از رنگ درج شده در کارت خودرو استفاده کنند و یا در صورت استفاده از رنگ دیگری حتما باید مجوز تغییر رنگ را از پلیس راهور کسب کنند و این تغییرات در برگ سبز خودرو درج شود.

- در صورت استفاده از کاور و یا انواع پوشش رنگی بر روی بدنه خودرو، این کاور باید حتما هم رنگ خودرو باشد و یا قبل از تعویض پلاک از روی خودرو برداشته شود.

- خودروهایی که لوازم آفرودی غیرمتعارف نصب شده است

- روی خودرو سانروف غیر کارخانه نصب شده باشد

- موتور یا شاسی شماره دستکوب داشته باشد

- تنظیم غیرمتعارف ارتفاع، دستکاری‌های غیراستاندارد در استارکچر اصلی اتاق.

- خودرو های شاسی مستقلی که مسئول بازدید در مرکز تعویض پلاک، به منطبق نبودن اتاق و شاسی شک می‌کند.

- شیشه دودی با درصد بالاتر از حد مجاز.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir