logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی کپی جدید چینی ها از مرسدس G کلاس!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی کپی جدید چینی ها از مرسدس G کلاس!

آخرین خودرو/ نسل جدید شاسی بلند BJ212 رسماً رونمایی شد. این خودرو با عنوان BAW 212 به دلیل فرم جعبه ای شکل اتاق خود به G کلاس چینی معروف شده و به وضوح یادآور این شاسی بلند نمادین آلمانی است. 

اولین نسل از BJ212 در سال ۱۹۶۵ و توسط یکی از زیرمجموعه های گروه بایک با نام اختصاری BAW معرفی شد. این نسل بر اساس یک خودروی آفرود روسی توسعه یافته بود. از آن تاریخ تاکنون این خودرو با بروزآوری ‌های مداوم و در نسخه های مختلف راهی بازار شده است. با این حساب مدل جدیدی که BAW معرفی کرده، در واقع نسل دوم محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه با تصمیم کمپانی چینی، حالا این مدل به یک برند مستقل تبدیل شده و در آینده مدل ‌های مختلفی با نشان آن تولید خواهد شد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که BAW تا سال ۲۰۲۰ جزو زیرمجموعه های گروه بایک بود، اما پس از آن به یک شرکت دیگر واگذار شد.

نسل دوم BJ212 با نام ۲۱۲ به فروش خواهد رسید. چراغ‌های اصلی این نسل همچون قبل گرد هستند و چراغ‌ های راهنما روی گلگیر قرار دارند. در حد فاصله چراغ‌ها ۳ شکاف بزرگ نقش جلوپنجره را ایفا می‌ کنند. با توجه به ماهیت آفرودی، سپر ۲۱۲ دارای حالتی بیرون زده از اتاق بوده و کاملاً مقاوم به نظر می‌رسد. بیرون زدگی سپر از بدنه به حدی است که می ‌توان از آن به عنوان یک پله استفاده کرد! گلگیرها نیز حالتی بیرون زده از بدنه دارند، این ویژگی محصولات جیپ را در ذهن تداعی می ‌کند. برای ادای احترام به مدل اصلی، BAW از دستگیره ‌های همان نسل در نسل جدید استفاده کرده است.

مشخصات فنی BAW 212
در زیر کاپوت ۲۱۲ یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ قرار دارد. این موتور می ‌تواند ۱۸۵ کیلووات یا ۲۴۸ اسب بخار قدرت تولید ‌کند. با این میزان خروجی، ۲۱۲ قدرتی مشابه با نسل جدید BJ40 دارد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ ‌ها به گیربکس ۸ سرعته خودکار محول شده است. طبق انتظار، هر چهار چرخ نیروی موتور را دریافت می‌ کنند.

برای مقابله بهتر با مسیرهای ناهموار ۲۱۲ به سیستم ۴WD قابل تنظیم، قفل دیفرانسیل جلو و عقب و حالت رانندگی مخصوص آفرود مجهز شده است. ناگفته نماند این شاسی بلند چینی زاویه ورود و خروجی به ترتیب برابر با ۴۰ و ۳۶ درجه دارد. با توجه به این ویژگی ‌ها، قاعدتاً ۲۱۲ باید توانایی ‌های خوبی در مسیرهای خارج از جاده داشته باشد.

همانند دیگر شاسی بلندهای آفرودمحور، در داخل کابین ۲۱۲ نیز با طراحی زمخت و قرصی طرف هستیم. داشبورد این خودرو ساختاری کاملاً عمودی دارد و از دو نمایشگر دیجیتال میزبانی می‌ کند. در رابطه با ابعاد این نمایشگرها حرفی به میان نیامده، اما نمونه موجود در قسمت میانی داشبورد اندازه کاملا بزرگی دارد. در زیر این نمایشگر دکمه ‌های فیزیکی متعددی برای کنترل سیستم‌ ها و قابلیت ‌های مختلف تعبیه شده است.

قیمت BAW 212
در زمان کنونی درباره قیمت ۲۱۲ اطلاعاتی منتشر نشده، اما پیش بینی می‌ شود این شاسی بلند با قیمتی بین ۱۴ الی ۲۰ هزار دلار آمریکا به فروش برسد. این ارقام با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۸۳۰ میلیون و یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir