logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

سیتروئن بازالت در راه بازار هند؛ گزینه واردات برای بازار ایران؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
سیتروئن بازالت در راه بازار هند؛ گزینه واردات برای بازار ایران؟

آخرین خودرو/ شاخه سیتروئن در هند خود را برای عرضه یک کراس اوور جدید آماده می کند. این کراس اوور «بازالت» نام دارد و طبق شنیده ها اکنون وارد فاز تولید انبوه شده است. ماموریت تولید این کراس اوور کوچک و اقتصادی را کارخانه Thiruvallur بر عهده دارد. این کارخانه در ایالت تامیل نادو واقع شده و علاوه بر بازالت، مدل هایی مثل C3 ایرکراس و e-C3 در آن تولید می شوند. 

به گزارش آخرین خودرو، سیتروئن بازالت که در کلاس B طبقه بندی می شود، چند ماه قبل رونمایی شد. این خودرو در دسته کراس اوورهای کوپه قرار می گیرد و طولی برابر با ۴.۳ متر (کمی بزرگ تر از پژو ۲۰۰۸) دارد. پس از ورود به بازار، این کراس اوور خوش استیل باید به مصاف تاتا Curvv برود. پیش بینی می شود به دلیل فرم متفاوت اتاق و طراحی جذاب تر، بازالت بتواند بخشی از مشتریان مدل هایی مثل هیوندای کرتا، کیا سلتوس، سوزوکی گرند ویتارا، تویوتا Hyryder، فولکس واگن تایگون و اشکودا کوشاک را جذب کند. حتی انتظار می رود مشتریان سیتروئن C3 ایرکراس نیز بازالت را در اولویت قرار دهند.

مشخصات فنی سیتروئن بازالت
نیروی مورد نیاز سیتروئن بازالت توسط یک موتور کوچک و کم حجم تأمین می شود. این موتور ۱.۲ لیتری توربو در حقیقت از C3 ایرکراس به امانت گرفته شده و توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت را دارد. انتقال نیرو به چرخ ها از طریق یک گیربکس دستی یا نمونه اتوماتیک انجام می گیرد.

به احتمال قوی سیتروئن بازالت از لحاظ قابلیت ها و امکانات در سطحی بالاتر از هاچبک C3 و C3 ایرکراس قرار خواهد گرفت. این دو مدل به دلیل امکانات کمتری که در مقایسه با رقبا ارائه می کنند، همواره با انتقاداتی روبرو بوده اند.

گفتنی است سیتروئن بازالت علاوه بر هندوستان، در کشورهای آمریکای جنوبی نیز به فروش خواهد رسید. نشریات هندی قیمت این کراس اوور فرانسوی را چیزی در حدود ۱.۱ میلیون روپیه تخمین زده اند. این رقم با نرخ روز ارز معادل چیزی در حدود ۷۷۰ میلیون تومان می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره