logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

برتونه GB110 در راه بازار؛ آمیزه ای جذاب از زیبایی و قدرت

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
برتونه GB110 در راه بازار؛ آمیزه ای جذاب از زیبایی و قدرت

آخرین خودرو/ دو سال قبل بود که استودیوی طراحی برتونه از یک سوپر اتومبیل جذاب با نام GB110 رونمایی کرد. این خودرو طراحی بسیار جذابی داشت و با سوخت سنتتیکِ به دست آمده از پلاستیک‌های بازیافتی کار می‌کرد. در آن مقطع کمپانی ایتالیایی از پرداختن به جزئیات پیشرانه خودداری نموده و فقط گفت که قدرت تولیدی آن در حدود ۱۱۰۰ اسب بخار است. از آن تاریخ تاکنون خبری از نسخه واقعی محصول جدید برتونه نبود و بسیاری گمان می‌کردند که GB110 در حد تصاویر کامپیوتری باقی خواهد ماند. اما اخیراً این سوپر اتومبیل جذاب در موناکو در معرض دید عموم قرار گرفته و مشخصات فنی آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

برتونه GB110 و اشتراکات زیاد با لامبورگینی هوراکان
نیروی برتونه GB110 توسط یک موتور ۵.۲ لیتری V10 تامین می‌شود. این موتور توئین توربو توانایی تولید ۱۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت به گیربکس خودکار ۷ سرعته دو کلاچه محول شده؛ این گیربکس نیرو را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. در محور جلو رینگ‌های این سوپر اتومبیل جذاب ۲۱ اینچی و در محور عقب ۲۲ اینچی هستند. در پشت این رینگ‌ها ترمزهای کربن سرامیکی جا خوش کرده‌اند.

با توجه به حجم و تعداد سیلندرها، احتمالاً این موتور همان موتور به کار رفته در لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 است‌. هرچند به این موضوع به صورت مستقیم اشاره نشده، اما برتونه قبلاً تایید کرده که پیشرانه اصالتی آلمانی دارد. از لحاظ طراحی ظاهری هم این خودرو برخی از ویژگی‌های خود را از هوراکان به ارث برده؛ برای مثال درها، آینه‌ها، سقف و خطوط موجود روی بدنه به شدت تداعی کننده محصول لامبورگینی هستند. با توجه به این موضوع می‌توان حدس زد که GB110 بر مبنای هوراکان طراحی و تولید شده است.

برتونه GB110 با اتکا به موتور بسیار قدرتمند خود می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۷ مایل یا ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در رابطه با شتاب صفر تا ۱۰۰ حرفی به میان نیامده، اما می‌دانیم که شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر این خودرو ۱۲. ثانیه است. با چنین رکوردهایی GB110 به راحتی می‌تواند لامبورگینی هوراکان را شکست دهد. برتونه تاکید می‌کند عملکرد درخشان سوپر اتومبیل این کمپانی ریشه در وزن ۱۴۲۲ کیلوگرمی آن دارد.

در رابطه با کابین GB110 اطلاعات چندانی در دست نیست، ولی برتونه تایید کرده که امکان شخصی‌سازی بسیار زیادی برای مالکان وجود خواهد داشت. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها از این خودروی زیبا فقط و فقط ۳۳ دستگاه تولید خواهد شد. درباره قیمت هم جزئیاتی منتشر نشده، اما با توجه به مشخصات و تیراژ تولید محدود، خرید GB110 قطعاً نیازمند بودجه بالایی خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره