logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

یاماها NMAX توربو معرفی شد؛ اسکوتر توربویی که توربو نیست!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
یاماها NMAX توربو معرفی شد؛ اسکوتر توربویی که توربو نیست!

آخرین خودرو/ در کشورهای آسیایی وسایل نقلیه دوچرخ از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این امر ریشه در عوامل متعددی دارد که از مهمترین آنها باید به شرایط اقتصادی و تراکم بالای جمعیت در برخی شهرها اشاره کرد. به همین خاطر شرکت‌های مختلف سعی دارند با ارائه این نوع وسایل نقلیه ضمن حل مشکلات موجود، سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند. یاماها یکی از این شرکت‌هاست که با تولید انواع موتورسیکلت و اسکوتر به دنبال جلب نظر مثبت مشتریان است. این شرکت ژاپنی با عرضه اسکوتر NMAX توانسته به موفقیت خوبی دست پیدا کند.

برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس کمپانی، یاماها اخیراً از نسخه جدید اسکوتر NMAX پرده برداری کرده است. این نسل پسوند توربو را در نام خود دارد. طبیعتاً شما هم با شنیدن این پسوند حتماً فکر خواهید کرد که این اسکوتر به توربوشارژر مجهز است. اما در این اسکوتر خبری از توربوشارژر نبوده و یاماها با کمک یک تکنولوژی خاص شتاب‌گیری را برای لحظاتی بهتر می‌کند.

تکنولوژی یاماها در واقع شامل یک جعبه دنده CVT است که نیروی کمکی الکترونیکی دارد. یاماها از این تکنولوژی به اختصار با نام YECVT یاد می‌کند. این تکنولوژی دارای دو حالت S و T است؛ در صورت انتخاب حالت S عملکرد توربوشارژر شبیه سازی شده و شتابگیری بهبود می‌یابد. به گفته یاماها این حالت هنگام سبقت‌گیری بسیار مفید واقع می‌شود.

وظیفه تامین نیروی اسکوتر یاماها NMAX توربو را همان موتور ۱۵۵ سی سی بر عهده دارد. این موتور به انژکتور مجهز بوده و توسط رادیاتور خنک کاری می‌شود. در حالت استاندارد این موتور توانایی تولید ۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴.۲ نیوتن متر گشتاور را دارد.

اسکوتر یاماها NMAX توربو از یک نمایشگر دیجیتال بزرگ بهره می‌برد. این نمایشگر امکان اتصال به تلفن همراه راکب و یکپارچه شدن با آن را دارد. چراغ‌های به کار رفته در این اسکوتر ژاپنی همگی از نوع LED هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir