نماد آخرین خبر

تصاویر دیجیتالی از بی ام و نئو کلاس کوپه؛ سری ۸ بعدی چگونه خواهد بود؟

منبع
پدال
بروزرسانی
تصاویر دیجیتالی از بی ام و نئو کلاس کوپه؛ سری ۸ بعدی چگونه خواهد بود؟

پدال/ پس از انتشار تصاویر جاسوسی بی‌ام‌و نئو کلاس کوپه، طراحان دنیای خودرو دست به طراحی رندرهای دیجیتالی این خودرو زده‌اند.
 
آیا امکان دارد بی‌ام‌و سرانجام جایگزین معنوی M1 مشهور را تولید کند؟ یا اینکه با یک کوپه برقی دو نفره و آینده‌نگرانه روبرو هستیم؟ واضح است که تصاویر جاسوسی منتشر شده از یک پروتوتایپ مشابه سوپر اسپرت‌ها در هفته قبل باعث سورپرایز افراد زیادی شد؛ و با اینکه شاید این خودرو یک محصول پرچم‌دار پرقدرت نباشد اما بی‌شک هویت یک خودروی اسپرت ویژه را به همراه دارد.

اما صرف‌نظر از سناریوی مدنظر بی‌ام‌و، ما تلاش کرده‌ایم تصاویر دیجیتالی این خودرو را منتشر کنیم. البته اصلاً از کجا مشخص است که این پروتوتایپ به بی‌ام‌و تعلق دارد؟ جدای از جلوپنجره کلیوی شکل کوچک و الگوی استتاری مخصوص بی‌ام‌و، خودروی تست شده از ویژگی‌های طراحی محصولات نئو کلاس سود می‌برد. در واقع این پروتوتایپ برخی ویژگی‌های کانسپت های ویژن نئو کلاس و M ویژن نکست را به همراه داشته است. قرار بود M ویژن نکست در نهایت به خودروی دیگری تبدیل شود اما ژرمن‌ها این پروژه را در سال ۲۰۲۰ بایگانی کردند.

درست همانند پروتوتایپ مرموزی که چند روز قبل شکار عکاسان شد، کوپه مجازی موردبحث نیز دارای آینه‌های جانبی فول سایز و برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلوست. این موارد معمولاً روی پروتوتایپ هایی نصب می‌شوند که در نهایت پیش‌نمایشی از خودروی تولیدی هستند و امیدواریم همین موضوع درباره بی‌ام‌و نئو کلاس کوپه نیز صدق کند. شاید هم بی‌ام‌و می‌خواهد با پلتفرم نئو کلاس خود توانایی‌های عملکردی‌اش را به نمایش بگذارد.

پروتوتایپ موردبحث از چهار موتور برقی استفاده می‌کرد چراکه کالیپرهای ترمز آن مشخص نبودند و این موضوع می‌تواند حاکی از قدرت تولیدی بالا باشد و البته جای تعجبی هم ندارد چراکه باواریایی ها در سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام کردند از تکنولوژی لازم برای تولید خودروهای برقی با قدرت فراتر از ۱۳۰۰ اسب بخار بهره‌مند هستند. همچنین نباید فراموش کرد که بی‌ام‌و در حال سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیون دلاری در استارت آپ آلمانی دیپ درایو است که روی توسعه موتورهای برقی کار می‌کند. اگر مدیران ارشد بی‌ام‌و چراغ سبز تولید یک سوپرکار جدید را صادر کنند احتمال اینکه با خودرویی عادی روبرو شویم پایین است. ما حدس می‌زنیم در نهایت محصولی تولید محدود با قیمت بالا معرفی شود. شاید قیمت این خودروی جدید بالاتر از بهای احتمالی ۷۵۰ هزار دلاری ذکر شده برای ۳.۰ CSL باشد اما فعلاً چیزی مشخص نیست و در حال حاضر نیز با یک پروتوتایپ واقعی که از زبان طراحی محصولات نئو کلاس استفاده می‌کند طرف هستیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره