نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

اولین خودروی مشترک سونی و هوندا وارد بازار می ‌شود

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
اولین خودروی مشترک سونی و هوندا وارد بازار می ‌شود

آخرین خودرو/ دو کمپانی ژاپنی هوندا و سونی قصد دارند با همکاری هم، خودروهای الکتریکی پیشرفته تولید کنند. این خودروها تحت برندی جدید به نام «آفیلا» به فروش خواهند رسید. تاکنون در رابطه با زمان ورود اولین محصول این برند به بازار حرفی به میان نیامده بود، اما دو شرکت بزرگ ژاپنی اخیرا با انتشار بیانیه‌ای جزئیاتی را درباره برنامه‌های آتی آفیلا در اختیار رسانه‌ها گذاشتند. در بخشی از این بیانیه آمده که نخستین خودروی آفیلا در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

آفیلا و اشتراکات زیاد با هوندا سری ۰
شرکت هوندا با پایه گذاری سری جدید ۰ به دنبال تولید نسل بعدی خودروهای برقی است. بر اساس استراتژی‌های این شرکت، تا سال ۲۰۳۱ باید ۷ خودروی الکتریکی به سری ۰ اضافه شود.  محصولات برند آفیلا از لحاظ پلتفرم با مدل‌های این سری مشترک خواهند بود. اولین مدل این برند تازه تاسیس یک سدان زیبا با طراحی آیرودینامیک است که قبلاً در قالب یک مدل مفهومی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

استفاده از پلتفرم مشترک نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود، بلکه روند توسعه را نیز شتاب بیشتری می‌بخشد. از این رو همکاری سونی و هوندا برای هر دو طرف کاملاً مفید خواهد بود و هر دو شرکت خواهند توانست در زمانی کوتاه‌تر محصولات خود را وارد بازار کنند. این امر در بازار خودروهای برقی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به دلیل سرعت بالای پیشرفت و رقابت شدیدی که در این بازار وجود دارد، هرگونه تعلل و تاخیر می‌تواند به عرضه مدلی با تکنولوژی قدیمی‌تر منجر شود.

بر اساس گزارش‌های قبلی، هوندا ۱۰ تریلیون ین، معادل ۶۱ میلیارد یورو، برای توسعه سری ۰ اختصاص داده است. خودروهای متعلق به این سری، بسیار پیشرفته بوده و از پک باتری فوق‌العاده باریک، اکسل‌های الکتریکی کوچک، شاسی و بدنه خیلی سبک‌تر سود خواهند برد. هوندا تایید کرده که تمامی مدل‌های این سری، بردی فراتر از ۴۸۳ کیلومتر خواهند داشت. پیش بینی شده اعضای این سری و همچنین اولین خودروی تحت برند آفیلا به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۹۱ کیلووات ساعت مجهز می‌شوند.

شایان ذکر است کارشناسان معتقدند با توجه به جایگاهی که هوندا در صنعت خودروسازی و سونی در حوزه تکنولوژی‌های دیجیتال دارد، همکاری این دو شرکت می‌تواند تحولات بزرگی را در بازار خودروهای الکتریکی رقم بزند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره