نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

پرچمدار جدید کره و هیوندای با نام «آیونیک ۹» معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
پرچمدار جدید کره و هیوندای با نام «آیونیک ۹» معرفی شد

آخرین خودرو/ هیوندای تایید کرده که تا پایان امسال یک شاسی بلند برقی با سه ردیف صندلی را رونمایی خواهد کرد. این شاسی بلند پرچمدار به عنوان مدل ۲۰۲۵ به فروش خواهد رسید. احتمال می‌رود این خودرو با نام آیونیک ۹ معرفی شود.

محصول جدید هیوندای در همان کلاسی قرار خواهد گرفت که کیا EV9 در آن حضور دارد. طبق رسم دیرینه احتمالاً این دو مدل از لحاظ فنی اشتراکات زیادی با هم خواهند داشت. پس از ورود به بازار، پرچمدار جدید هیوندای به عنوان یک جایگزین برقی برای پالیسید قابل انتخاب خواهد بود.

در ماه‌های گذشته تصاویر جاسوسی از پروتوتایپ شاسی بلند برقی فول سایز هیوندای در جاده‌های آمریکا شکار شده است. اگرچه روی بدنه این پروتوتایپ از پوشش‌های استتاری سنگین استفاده شده، اما می‌توان به برخی جزئیات آن پی برد. با دقت در فرم بدنه و دماغه خودرو، مشخص می‌شود که پرچمدار جدید هیوندای، برخی از ویژگی‌های خود را از کانسپت Seven به ارث برده است. شاید بدانید این شاسی بلند مفهومی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

مشخصات احتمالی هیوندای آیونیک ۹
از آنجایی که هر کدام از اعضای سری آیونیک طراحی منحصر به فرد خود را دارند، انتظار می‌رود عضو جدید این سری نیز از لحاظ طراحی مستقل از دیگر اعضای خانواده باشد. به احتمال قوی هیوندای آیونیک ۹ بر اساس پلتفرم E-GMP تولید شود. اگر هیوندای از رسم دیرینه خود پیروی کند، این شاسی بلند پرچمدار از لحاظ مشخصات فنی با کیا EV9 مشترک خواهد بود. شاید بدانید مدل پایه از EV9 نیروی خود را از یک موتور برقی با توانایی تولید ۲۱۵ اسب بخار قدرت دریافت می‌کند. این موتور روی محور عقب قرار داشته و چرخ‌های این محور را به حرکت در می‌آورد. در مدل پرچمدار EV9 پیشرانه شامل دو موتور الکتریکی بوده و ۳۷۹ اسب بخار قدرت دارد. در این مدل هر چهار چرخ محرک هستند.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، پرچمدار جدید هیوندای آیونیک ۹ تا پایان سال جاری معرفی شده و به عنوان مدل ۲۰۲۵ به فروش خواهد رسید. اینکه این خودرو از چه زمانی وارد خیابان‌ها می‌شود، فعلاً مشخص نیست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir