نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

پیمایش ۲۱۰۰ کیلومتر بدون سوختگیری؛ چری فالوین T10 نام خود را وارد گینس کرد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
پیمایش ۲۱۰۰ کیلومتر بدون سوختگیری؛ چری فالوین T10 نام خود را وارد گینس کرد

آخرین خودرو/ کمپانی چری از رکوردشکنی فالوین T10 و ورود نام آن به کتاب گینس خبر داد. به گفته خودروساز بزرگ چینی، این خودرو توانسته رکورد بیشترین مسافت طی شده توسط یک شاسی بلند هیبریدی شارژی بدون نیاز به سوختگیری یا شارژ مجدد باتری را بشکند. در این رکوردگیری T10 موفق شده ۲۱۰۰ کیلومتر مسافت را در عرض سه روز پشت سر بگذارد. این رکورد در مقایسه با رکورد قبلی ۳۰۰ کیلومتر بیشتر است.

فالوین T10 اولین خودروی چینی نیست که موفق به ثبت رکورد در کتاب گینس می‌شود. چند هفته قبل و در دوازدهم جولای بی وای دی اعلام کرد شاسی بلند فانگ چنگ بائو بائو ۵ با صعود به ارتفاع ۵۹۸۰ متری، رکورد بیشترین ارتفاع برای یک خودروی هیبریدی شارژی را به نام خود ثبت نمود.

شاید بدانید چری فالوین T10 فاصله زیادی با بازار ندارد و عرضه آن از ۲۵ جولای آغاز می‌شود. این کراس اوور که در واقع نسخه هیبریدی شارژی از تیگو ۹ به حساب می‌آید، در دو نسخه ۵ و ۶ نفره به فروش می‌رسد. مشتریان می‌توانند این کراس اوور درشت اندام را با سیستم انتقال قدرت به دو یا هر چهار چرخ سفارش دهند.

از لحاظ ابعاد فالوین T10 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۸۵۰، ۱۹۳۰ و ۱۷۱۲ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۲۸۲۰ میلیمتر است. با چنین ابعادی باید گفت T10 از لحاظ جثه مابین مدل‌هایی مثل کیا سورنتو و ولوو XC90 قرار می‌گیرد. در نسخه ۵ نفره این خودرو ۱۹۳۵ کیلوگرم و در نسخه ۶ نفره بسته به تیپ ۲۰۲۸ یا ۲۰۶۹ کیلوگرم وزن دارد.

مشخصات فنی چری فالوین  T10
نیروبخش فالوین T10 پیشرانه موسوم به Kunpeng Super Hybrid C-DM است‌. پیشرانه در مدل پرچمدار چهار چرخ محرک توانایی تولید ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، مدل پرچمدار از T10 صفر تا صد را در زمان ۴.۹ ثانیه طی کرده و قادر است به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

در نسخه تک دیفرانسیل میزان خروجی پیشرانه به ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر می‌رسد. این پیشرانه شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتورهای الکتریکی می‌شود. موتور بنزینی به کار رفته ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

وظیفه تغذیه موتورهای الکتریکی در چری فالوین T10 به باتری ۳۴.۴۶ کیلووات ساعتی محول شده است. این باتری ساخت شرکت معروف CATL بوده و چگالی انرژی آن ۱۵۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن می‌باشد. بسته به تیپ خودرو و مطابق با استاندارد چینی CLTC، با اتکا به این باتری می‌توان ۲۰۰ و ۲۱۰ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر گذاشت. مصرف سوخت هم بین ۶.۸ و ۵.۷۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر متغیر است. باتری این کراس اوور هیبریدی شارژی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و در صورت اتصال به یک پورت مناسب، در عرض ۱۸ دقیقه میزان شارژ آن از ۳۰ به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

طراحی داخلی
در داخل کابین، از یک پنل عریض در پشت فرمان استفاده شده؛ این پنل دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی را در خود جای داده است. طبق انتظار یکی از این نمایشگرها برای ارائه اطلاعات ضروری راننده و دیگری برای کنترل سیستم اطلاع رسانی سرگرمی کاربرد دارد. نکته جالب اینکه چری فالوین T10 به یک سیستم هداپ دیسپلی ۵۰ اینچی مبتنی بر واقعیت افزوده مجهز شده است. همانند اکثر مدل‌های جدید چینی، این خودرو نیز از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ بهره می‌برد.

محصول جدید گروه چری با سامانه کمک رانندگی هوشمند به دست مشتریان می‌رسد. این سامانه قابلیت کنترل هوشیاری راننده را داشته و شامل سیستم‌های دیگری مثل هشدار باز کردن درها، پایش نقاط کور، هشدار برخورد از عقب و اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره