نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

سوزوکی دوربین دید عقب را به موتورسیکلت‌ها می آورد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
سوزوکی دوربین دید عقب را به موتورسیکلت‌ها می آورد

دیجیاتو/ شرکت ژاپنی سوزوکی، سیستم جدیدی را به عنوان دوربین دید عقب برای موتورسیکلت‌ها معرفی کرده است تا جایگزین آینه‌های سنتی شود.

طی سالیان اخیر، خودروسازان مشغول افزایش سطح ایمنی خودروهای جدید بوده‌اند. تلاش مشابهی در حوزه ساخت موتورسیکلت نیز وجود دارد تا موتورها ایمن‌تر از گذشته دیده شوند. در جدیدترین دور از این تلاش‌ها، ظاهراً شرکت ژاپنی سوزوکی تصمیم گرفته است تا موتورسیکلت‌های خود را به دوربین دید عقب مجهز کند. بنابراین احتمالاً برای دنده عقب رفتن با موتورسیکلت‌های سوزوکی در آینده،‌ نیازی به برگرداندن سر خود نخواهید داشت.

به گفته تیم توسعه سوزوکی در یک پتنت، برگرداندن سر برای عقب رفتن،‌ یکی از دلایل بروز تصادفات و برخوردها است. برای جبران این نقطه ضعف، نیاز است تا موتورسیکلت‌ها به دوربین دید عقب مجهز شوند. سوزوکی با همکاری شرکت توکای ریکا، سیستم دوربین دید عقب خلاقانه‌ای را برای موتورسیکلت‌ها توسعه داده است. این سیستم علاو‌ه‌بر کمک به موتورسوار هنگام عقب رفتن، نقاط کور دید او را نیز پوشش می‌دهد.

دوربین دید عقب سوزوکی چگونه کار می‌کند؟
سیستم دوربین دید عقب در موتورسیکلت‌های سوزوکی، از ترکیب یک دوربین در قسمت عقب موتور و نمایشگرهای TFT تشکیل شده است. این دوربین میدان دید محدودی دارد، چرا که میدان دید فوق عریض باعث می‌شود تا اجسام دورتر از آن‌چه هستند، به نظر برسند.

سوزوکی برای برطرف کردن این مشکل، به موتورسوار اجازه می‌دهد تا قاب دوربین را به‌صورت دستی یا خودکار تغییر دهد. در حالت خودکار و هنگام حرکت مستقیم، نمایی از پشت سر خود را خواهید دید. با فعال شدن چراغ‌های راهنما، نقطه کور به سمت چرخش تغییر می‌کند تا دید کاملی از نمای عقب برای موتورسوار فراهم شود. موتورسوار همچنین می‌تواند میزان بزرگنمایی و کادر دوربین را براساس ترجیح خود تغییر دهد.

با استفاده از این سیستم،‌ دیگر آینه‌های جانبی مورد استفاده نخواهد بود و از موتورسیکلت‌ها حذف می‌شوند. بااین‌حال بعید است که سیستم دوربین دید عقب موتورسیکلت‌ها به سرعت فراگیر شود. موتورسواران همچنان آینه‌های جانبی را قابل اعتمادتر می‌دانند. همچنین حذف آینه‌ها از موتورسیکلت‌های معمولی، تأثیری در آیرودینامیک آن‌ها هنگام سواری در جاده ندارد.

هم‌اکنون دوربین‌های ثبت وقایع موسوم به دش‌کم، برای موتورسیکلت‌ها ارائه شده‌اند. موتورسواران می‌توانند این دوربین‌ها را در قسمت جلو یا عقب موتورسیکلت خود نصب کنند. کاربرد اصلی این دوربین‌ها ثبت وقایع است اما به‌عنوان دستگاه مکمل دید عقب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این دوربین‌ها از اندروید اتو و اپل کارپلی نیز پشتیبانی می‌کنند، قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر آن‌ها را روی گوشی موبایل خود ببینید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir