نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

درگ کوروت C7 ZR1 با مکلارن 720S، رقابت سوپراسپرت‌های 700 اسبی

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر، شورلت کوروت ZR1 با ۷۵۵ اسب بخار قدرت سریع‌تر خواهد بود یا مک‌لارن ۷۲۰S با ۷۲۰ اسب بخار؟

این روزها شورلت با معرفی نسل جدید کوروت ZR1 جنجال بزرگی در دنیای سوپراسپرت‌ها به راه انداخته است. این خودرو با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربویی که ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، یک هیولای مطلق به نظر می‌رسد. با معرفی ZR1 جدید اما نسل قبلی این خودرو یعنی C7 هم دوباره موردتوجه قرار گرفته است زیرا این ماشین هم در زمان خود سوپراسپرت بسیار سریع و توانمندی بود. ازاین‌رو، برای اینکه سرعت و پرفورمنس C7 ZR1 دوباره یادآوری شود، این خودرو در مسابقهٔ درگ در برابر یکی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های امروزی یعنی مک‌لارن ۷۲۰S قرار گرفته است.

کوروت ZR1 قبلی به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز بود که ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که برخلاف کوروت C8 ZR1 در جلو قرار دارد و از نوع پوشراد است، نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. در سمت دیگر، سوپرکار مک‌لارن هم از نسل قبلی محسوب می‌شود زیرا این خودرو هم‌اکنون با مدل جدیدتر ۷۵۰S جایگزین شده است. بااین‌حال، تفاوت‌های بین ۷۲۰S و ۷۵۰S بسیار کمتر از کوروت C7 و C8 است و سوپرکار قدیمی مک‌لارن شباهت زیادی به نسخهٔ کنونی دارد. ۷۲۰S از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، درحالی‌که قدرت دو خودرو تقریباً در یک سطح است، مک‌لارن حدود ۲۰۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد که اختلاف چشمگیری به‌حساب می‌آید.

در این ویدئو، کوروت ابتدا به مصاف یک کادیلاک CTS-V مشکی‌رنگ می‌رود. این خودرو نسل دوم CTS-V است که در حالت استاندارد به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۵۶ اسب بخار قدرت مجهز است اما ازآنجایی‌که در این درگ پابه‌پای ZR1 پیش می‌رود، احتمالاً نمونهٔ حاضر در اینجا تیونینگ شده است. درهرحال، موضوع اصلی این ویدئو، رقابت ZR1 و ۷۲۰S است یعنی زمانی که کوروت عملکرد شگفت‌انگیزی از خود نشان داد و با ثبت زمان ۹.۷۰ ثانیه، سوپرکار بریتانیایی که پس از ۹.۸۸ ثانیه به خط پایان رسید را مغلوب کرد. وقتی C7 ZR1 در ۴۰۰ متر تایم زیر ۱۰ ثانیه ثبت می‌کند، C8 ZR1 با قدرت بسیار بیشتر چه عملکردی خواهد داشت؟

مقایسه مشخصات فنی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir