نماد آخرین خبر

صنعت خودرو در ۵ ماه، ۲ میلیارد دلار ارز نیمایی گرفت

منبع
مهر
بروزرسانی

مهر/ بررسی جدیدترین آمار مربوط به تأمین ارز نشان می‌دهد که از اول فروردین ماه تا ۱۷ مرداد ماه امسال، صنایع حمل و نقل و خودرو یک میلیارد و ۹۸۷ میلیون دلار ارز نیما دریافت کرده است.

 بررسی جدیدترین آمار مربوط به تأمین ارز نشان می‌دهد که از اول فروردین ماه تا ۱۷ مرداد ماه امسال، ۲۵ میلیارد و ۳۶۹ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

از این میزان سهم صنایع ۱۹ میلیارد و ۱۵۶ میلیون دلار بوده است.

بررسی جزئیات تأمین ارز بخش صنایع نیز حاکی از آن است از ابتدای امسال تا ۱۷ مردادماه تأمین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو معادل یک میلیارد و ۹۸۷ میلیون دلار، صنایع معدنی معادل یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید معادل یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک معادل یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک معادل ۷۰۲ میلیون دلار بوده است.

بخش مربوط به سایر کالاها نیز در بخش صنایع ۶ میلیارد و ۹۲۳ میلیون دلار ارز نیمایی دریافت کرده است.

بر این اساس در مجموع میزان ارز نیمایی تأمین شده برای صنایع ۱۳ میلیارد و ۶۵۸ میلیون دلار بوده است.

بر همین مبنا در مدت یاد شده میزان ارز تأمین شده واردات در مقابل صادرات برای صنایع حمل و نقل و خودرو یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون دلار بوده که با توجه به یک میلیارد و ۹۸۷ میلیون دلار ارز نیمایی تأمین شده برای این بخش در مجموع صنایع حمل و نقل و خودرو ۳ میلیارد و ۱۹۸ میلیون دلار ارز دریافت کرده است.

بخش ماشین آلات و تجهیزات تولید نیز ۸۸۴ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده که در مجموع ۲ میلیارد و ۱۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده است.

سایر بخش‌های صنعت نیز در مدت یاد شده ۲ میلیارد و ۲۰۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند که در مجموع تأمین ارز این بخش به ۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار رسیده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره