نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

ویدیوی معرفی مشخصات مزدا ۳ جدید برای بازار ایران

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ویدیوی معرفی مشخصات مزدا ۳ جدید برای بازار ایران

آخرین خودرو/ شرکت آفتاب خودرو در دوره جدید واردات به سراغ نشان مزدا رفته است. در این گزارش ویدیوی معرفی مزدا ۳ جدید بازار ایران را تهیه کرده ایم. شرکت آفتاب خودرو برنامه دارد تا فعالیت عرضه محصولات وارداتی خود را با با مزدا ۳ پرمیوم ادیشن، مزدا CX-30 و مزدا CX-50 آغاز کند. در گام نخست ویدیوی معرفی مزدا ۳ جدید مدل ۲۰۲۴ را تهیه کرده ایم.


این خودرو یک سدان ژاپنی به حساب می آید و در کلاس C و C پلاس قرار دارد. مزدا ۳ جدید آفتاب خودرو در کارخانه مشترک مزدا – چانگان مونتاژ می شود. این کارخانه مزدا ۳ را جهت عرضه به بازار چین و صادرات تولید می کند. آفتاب خودرو مزدا ۳ جدید مدل ۲۰۲۴ را با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی اسکای اکتیو G به بازار ایران آورده است. این پیشرانه مصرف سوخت کمتر از ۶.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را برای این سدان وارداتی فراهم می کند. از طرفی مزدا ۳ جدید می تواند شتاب کمتر از ۹ ثانیه را با این پیشرانه ثبت کند. توان خروجی این پیشرانه ۱۵۵ اسب بخار با گشتاور ۲۰۲ نیوتن متر است. همچنین جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلوی این سدان ژاپنی می رساند.
در بحث ابعاد و اندازه، می توان گفت که مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ ابعاد بزرگتری نسبت به نسخه های مونتاژی در ایران دارد. این خودروی سدان با امکانات رفاهی و ایمنی خوبی توسط آفتاب خودرو به ایران آمده است. در بخش ایمنی با ۷ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای مواجه هستیم. همچنین مزدا ۳ جدید به ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار نقطه کور و رادار خط خوان مجهز است.
مزدا ۳ آفتاب خودرو به امکانات دیگری مانند سانروف برقی، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده با حافظه، سنسور نور، سنسور باران، نور بالای اتوماتیک، فناوری LED چراغ ها، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، دنده پشت فرمان، تریم داخلی چرم، دوربین و سنسور پارک عقب، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه اتوماتیک دو کاناله، رادار تابلوخوان و… مجهز است. می توان گفت که در مزدا ۳ جدید آفتاب خودروی جای خالی گرمکن و سردکن صندلی های جلو احساس می شود.
با توجه به اطلاعات به دست آمده، مزدا ۳ جدید از اواخر تابستان سال جاری توسط شرکت آفتاب خودرو عرضه می شود. این خودرو احتمالا با قیمتی نزدیک به تویوتا کرولا توربو، تویوتا لوین توربو و نیسان سیلفی به فروش خواهد رسید. به عبارت ساده تر، باید منتظر باشیم تا فروش مزدا ۳ جدید در بازار ایران با قیمتی کمتر از سه میلیارد تومان آغاز شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir