نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

ادعای مدیرعامل لوسید: این شرکت سال‌ ها از تسلا و مرسدس بنز جلوتر است

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ادعای مدیرعامل لوسید: این شرکت سال‌ ها از تسلا و مرسدس بنز جلوتر است

آخرین خودرو/ شرکت لوسید موتورز مدعی است که با کمک نوآوری‌های منحصر به فرد، کم‌ مصرف‌ ترین خودروی برقی دنیا را تولید می‌کند. این استار تاپ کالیفرنیایی روش متفاوتی را برای ساخت محصولات خود در پیش گرفته است. برخلاف بسیاری از خودروسازان که ماموریت تولید قطعات اصلی را به شرکت‌های دیگر واگذار می‌کنند، این استار تاپ تمام قطعات کلیدی لازم را به صورت داخلی و توسط مهندسان و تکنسین‌های خودش میسازد.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، لوسید به‌ تازگی اعلام کرده نسخه Pure از سدان Air بهینه‌ترین و کم‌ مصرف‌ ترین خودروی برقی دنیا بوده و توانسته به رکورد پیمایش ۸ کیلومتر مسافت با هر کیلووات ساعت انرژی دست پیدا کند. برای مقایسه این رقم در یک خودروی بنزینی معادل مصرف سوخت ۱.۶ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌شود.

مقایسه میزان مصرف انرژی لوسید Air نسخه Pure با رقبا
به فاصله کوتاهی پس از این ادعا، آقای پیتر رالینسون مدیرعامل لوسید، در صفحه لینکدین خود نمودار جالبی منتشر کرد. این نمودار عملکرد Air Pure را با رقبای اصلی یعنی تسلا مدل S، پورشه تایکان و مرسدس بنز EQS مقایسه می‌کند.

در این نمودار، لوسید به عنوان پیشتاز مطلق معرفی شده و راولینسون تأکید کرده که شرکت تحت مدیریتش به میزان چشمگیری از رقبا جلوتر است؛ آنقدر چشمگیر که در صورت ادامه روند فعلی، سال‌ها طول خواهد کشید رقبا به سطح لوسید برسند. وی در ادامه افزوده: «بهره‌وری اهمیت زیادی در ساخت خودرویی بهتر، سبک‌تر، جادارتر و با بُرد بیشتر دارد و مستقیماً بر هزینه تولید تأثیر می‌گذارد. بنابراین، بهره‌وری شاید معتبرترین شاخص برای توانایی‌های تکنولوژیکی یک شرکت در حوزه خودروهای برقی باشد.»

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم بر اساس نمودار لوسید موتورز، تسلا مدل S  به عنوان دومین خودروی برقی کم‌مصرف معرفی شده است. در این نمودار تخمین زده شده که تسلا در سال ۲۰۳۲ خواهد توانست به بهره‌وری و راندمان فعلی خودروی Air نسخه Pure برسد. البته باید خاطرنشان کرد که واقعیت همیشه به این سادگی نیست. بهبود بهره‌وری به تلاش سخت و سرمایه‌ گذاری‌ های هنگفت نیاز دارد. بخشی از بهره‌وری بالای لوسید ناشی از عرضه نسخه‌های ارزان‌تر و سبک‌تر مانند نسخه Pure است. از این رو تسلا هم می‌تواند با طراحی مجدد مدل S و استفاده از معماری ۸۰۰ ولتی، جهشی بزرگ در زمینه بهره‌وری داشته باشد.

ناگفته نماند پیتر راولینسون در ماه‌های اخیر بارها برتری‌های لوسید در مقابل رقبا را به رخ کشیده است. وی همچنین به انتقاد از تسلا و مدیرعامل آن پرداخته و نقاط ضعف خودروسازان چینی را چندین و چند بار برجسته‌سازی کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره