نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی چند موتورسیکلت جذاب با الهام از المپیک پاریس

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی چند موتورسیکلت جذاب با الهام از المپیک پاریس

آخرین خودرو/ شرکت فرانسوی داب موتورز (DAB Motors) با الهام از بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، مجموعه‌ای خاص از موتورسیکلت‌های الکتریکی را با عنوان «A la gloire du sport» – به معنای شکوه ورزش – رونمایی کرده است. این مجموعه شامل پنج مدل ویژه می‌شود؛ هر کدام از این مدل‌ها به یک رشته ورزشی اختصاص دارد. داب موتورز می‌گوید با این مجموعه، روح ورزش را در قالب موتورسیکلت‌های الکتریکی به تصویر کشیده است.

طراحی و ویژگی‌های منحصر به فرد
این مجموعه ویژه از موتورسیکلت‌ های الکتریکی بر پایه مدل داب ۱α ساخته شده؛ مدلی که اولین محصول مشترک داب موتورز و پژو به حساب می‌آید. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، هر یک از موتورسیکلت‌های این سری به یک رشته ورزشی خاص اختصاص داده شده است. برای اشاره به المپیک، رنگ‌های به کار رفته در اعضای این سری نیز برگرفته از رنگ حلقه‌های نمادین هستند. در این سری رنگ آبی به موج‌سواری، سبز به تنیس، زرد به بسکتبال، قرمز به بوکس و مشکی به اسکیت‌ بوردینگ اشاره می‌کند.

جزئیات مدل‌های ویژه
نسخه‌ موج‌سواری با رنگ آبی و طراحی الهام‌ گرفته از سبک زندگی آزاد و پر انرژی این ورزش، یک سبد جلویی برای حمل وسایل و محلی مخصوص برای نگهداری و حمل تخته دارد. صندلی نئوپرنی و دو شاخ نقره‌ای رنگ، این موتورسیکلت را برای مناطق ساحلی ایده‌آل می‌کند.

نسخه‌ تنیس با رنگ سبز و جزئیات خاکستری، متفاوت طراحی شده است. این موتورسیکلت یک سبد مخصوص برای حمل توپ‌های تنیس و یک محفظه مخصوص برای راکت دارد. صندلی با طرح تارتان سبز و سفید و لاستیک‌های قهوه‌ای سفارشی، جذابیت این نسخه را دوچندان کرده‌ است.

موتورسیکلت مخصوص رشته بوکس دارای رنگ قرمز و پنل‌ های جانبی طلایی بوده و نمادی از قدرت و استقامت محسوب می‌شود. دستکش‌های بوکس روی بند صندلی قرار گرفته و پلاک موتورسیکلت طرحی مشابه با خالکوبی معروف مایک تایسون دارد!

نسخه‌ بسکتبال با رنگ‌های سیاه و زرد، نمایانگر ارتباط این ورزش با فرهنگ خیابانی و موسیقی هیپ‌هاپ است. این موتورسیکلت یک رکاب کناری برای حمل کیف مخصوص تجهیزات بسکتبال دارد. در نهایت، نسخه‌ اسکیت‌ بوردینگ با بدنه‌ای از فیبر کربن و جزئیات گرافیتی دستی، ساختار مقاومی داشته و به گیره‌هایی برای حمل اسکیت‌ بورد مجهز است.

مشخصات فنی
تمامی این موتورسیکلت‌ها بر پایه‌ی مدل داب ۱α ساخته شده‌اند. نیروی این مدل توسط موتوری برقی با توانایی تولید ۲۵.۵ کیلووات (معادل ۳۴.۱۹ اسب بخار) قدرت و ۳۹۵ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود. وظیفه تغذیه این موتور را باتری ۷.۱ کیلووات ‌ساعتی بر عهده دارد. با اتکا به این مشخصات، داب ۱α قادر است به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برد این موتورسیکلت‌ هم با شارژ کامل باتری حدود ۱۵۰ کیلومتر است. با این حساب، مدل‌های سری شکوه ورزش نیز به احتمال قوی دارای مشخصاتی مشابه هستند.

قیمت
علاقه‌مندان می‌توانند این مدل‌های ویژه را از طریق وبسایت داب موتورز سفارش داده و آن را با یکی از طرح‌های المپیکی سفارشی‌ سازی کنند. قیمت پایه این مدل‌ها از ۱۴,۹۰۰ یورو (حدود ۱۶,۰۰۰ دلار یا ۹۶۰ میلیون تومان) شروع می‌شود. شایان ذکر است داب موتورز سال ۲۰۱۸ در بایون تأسیس شد. به فاصله نسبتاً کوتاهی و در سال ۲۰۲۳ کمپانی پژو موتور سایکلز این شرکت نوپا را به مالکیت خود درآورد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره