نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نیسان GT-R برقی از باتری حالت جامد استفاده خواهد کرد

منبع
پدال
بروزرسانی
نیسان GT-R برقی از باتری حالت جامد استفاده خواهد کرد

پدال/ بر اساس اخبار منتشر شده، ظاهراً نیسان GT-R برقی به تکنولوژی باتری حالت جامد مجهز خواهد شد.
 
ژاپنی‌ها به دنبال یک پیشرفت بزرگ در زمینه توسعه خودروهای بدون آلایندگی هستند و می‌خواهند در محصولات اسپرت آتی خود از باتری‌های حالت جامد استفاده کنند. نیسان هم‌اکنون در حال تأسیس خط تولید آزمایشی باتری‌های حالت جامد در کارخانه یوکوهاما ژاپن است و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۸ تولید انبوه خودروهای برقی مجهز به این نوع باتری‌ها را شروع کند. باتری‌های موردبحث می‌توانند باعث ایجاد تحول در رشد خودروهای برقی شوند چراکه از تراکم قدرت بالاتر برخوردار بوده و می‌توانند شعاع حرکتی بیشتری را نسبت به باتری‌های لیتیومی فعلی فراهم کنند. زمانی که رسانه‌ها از ایوان اسپینوزا نایب‌رئیس برنامه‌ریزی تولید نیسان درباره اینکه کدام خودروها به این نوع باتری‌ها مجهز خواهند شد سؤال پرسیدند او گفت:

شما می‌توانید خودروهای متنوعی را تصور کنید زیرا در نصف فضای اشغال شده توسط باتری‌های فعلی امکان نصب باتری‌های حالت جامد وجود دارد و بنابراین به راحتی می‌توان از آن‌ها در خودروهای اسپرت بهره برد.

اسپینوزا خاطرنشان می‌سازد آماده گفت‌وگو درباره هزینه تولید این باتری‌ها نیست اما به خوبی می‌داند که این امر در آغاز کار می‌تواند هزینه بالایی را طلب کند. او می‌افزاید:

هرچقدر این تکنولوژی بالغ شود هزینه‌ها کاهش خواهد یافت و به خاطر تراکم انرژی بالاتر شما نیازمند متریال کمتر به منظور رسیدن به قدرت مشابه باتری‌های فعلی خواهید بود که این امر باعث خواهد شد باتری حالت جامد از نظر هزینه تولید رقابتی باشد.

باتری‌های حالت جامد احتمالاً برای اولین بار در نسخه تولیدی کانسپت هایپر فورس که جانشین معنوی و رادیکال نیسان GT-R به شمار می‌رود استفاده خواهند شد. این پرچم‌دار خاص محصولی ایده آل برای معرفی باتری حالت جامد نیسان است. اسپینوزا با اشاره به همین موضوع می‌گوید:

شما می‌توانید باتری حالت جامد را در خودروهای کوچک نصب کنید زیرا فضای کمتری را اشغال کرده و فضای کابین را به حداکثر می‌رسانند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره