موتور CF 250 NK ؛ مشخصات فنی, امکانات

آخرین خودرو/ ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موتور سیکلت CF 250 NK بپردازیم و اطلاعاتی را در مورد این موتور سیکلت در اختیار شما قرار دهیم.
سی اف ۲۵۰ ان کی یکی از موتورسیکلتهای جذاب کلاس نیکد محسوب میشود و محصولی نسبتا جذاب از شرکت CF است. سی اف موتور یکی از شرکتهای چینی بازار است و به تازگی توانسته طرفداران نسبتا زیادی را به خود جذب کند و با استراتژی و سرمایهگذاری هوشمندانه خود جایگاه خوبی را در رنکینگ موتور سیکلتهای چهار چرخ، برقی و بنزینی به دست آورده. معمولا این شرکت با برندهایی مثل بوش و کیتیام همکاریهایی دارد و از جمله صادر کنندگان موتور سیکلت به اروپا و آمریکا محسوب میشود. در سی اف ۲۵۰ ان کی شاهد همکاری شرکت CF با شرکت کیسکا هستیم که نتیجه آن، موفق به نظر میرسد و محصول این مشارکت جایگاه خوبی را در بازار ایران به دست آورده است. محصولات CF در ایران توسط شرکت جهانرو عرضه میشوند و به طور کلی شاهد استقبال مردم از موتورهای CF هستیم. موتور سیکلت CF 250 نسبت به CF 400 وزن کمتری دارد و در نتیجه هندلینگ بهتری را در اختیار راکب قرار داده و نسبت به CF150 نیز قدرت بیشتری دارد.
طراحی ظاهری CF 250 NK
در طراحی ظاهری موتورسیکلت CF 250 ان کی، شاهد یک ظاهر عضلانی هستیم و تا حدودی میتوان گفت طراحی این موتور سیکلت جذاب است و اجزای آن به طور بهینه و با دقت طراحی شدهاند. به طور کلی طراحیهای کیسکا همگی به ظاهر عضلانی و تهاجمی خود معروف هستند و به همین دلیل در CF 250 NK نیز شاهد این سبک از طراحی هستیم. در بازار ایران شاهد حضور این موتور سیکلت در دو رنگ طوسی مشکی و آبی طوسی هستیم و طراحی رینگها نیز به جذابیت موتور افزوده است.
اگر زاویه مقابل به موتور سیکلت CF 250 ان کی نگاهی بیندازیم، شاهد چراغهای جلوی نسبتا جالبی خواهیم بود که طراحی اسپرت و تقریبا بزرگی دارد. فرمان این موتور سیکلت از نوع لولهای محسوب میشود و زاویه مناسبی دارد و در بخش صفحه کیلومتر از پنل TFT استفاده شده است. در این صفحه نمایش شاهد اطلاعات متعددی هستیم و این صفحه نمایش با سنسورهای خود قادر است اطلاعات را در دو حالت روشن و تاریک در اختیار راکب قرار دهد.
علاوه بر این مورد حالتهای رانندگی اسپرت و بارانی در موتور سیکلت CF 250 NK فعال هستند و حالت بارانی، ایمنی بیشتر راکب را هنگام بارش باران فراهم میکند و در حالت اسپرت هم شاهد قدرت بیشتری هستیم. باک این موتور سیکلت تقریبا ۱۲ لیتر ظرفیت سوخت دارد و با توجه به سیستم سوخت رسانی مطمئن آن میتوان انتظار عملکرد نسبتا خوبی را در زمینه مصرف سوخت داشت.
در اطراف باک CF 250 NK شاهد فلاپهای کشیده هستیم که ظاهر تهاجمی موتور سیکلت را تهاجمیتر کرده و ترکیب نسبتا مناسبی را همراه با رینگ، شاسی و رنگ بدنه ایجاد میکند. زین این موتور سیکلت چندان عریض نیست، ولی طراحی نسبتا مطلوبی دارد و ترک نشین آن با ارتفاع بیشتری طراحی شده و سمت عقب آن شبیه به موتورسیکلتهای یاماها R1 یا یاماها R6 طراحی شده است.
چراغ عقب نیز یک چراغ اسپرت محسوب میشود و برای افزایش زیبایی، پلاک بر روی شلگیر نصب میشود و اگزوز در بخش زیر موتور قرار گرفته تا به راحتی قابل مشاهده نباشد. وزن این موتور سیکلت ۱۵۱ کیلوگرم گزارش شده است.
ابعاد CF 250 ان کی به شرح زیر است:
طول: ۲۱۰۰ میلیمتر، عرض: ۷۵۰ میلیمتر، ارتفاع: ۱۰۸۰ میلیمتر.
مشخصات فنی CF 250 NK
در بخش مشخصات فنی موتور سیکلت CF 250 ان کی شاهد یک انجین ۲۴۹.۲ سی سی هستیم که قادر است ۲۷ اسب بخار قدرت را در ۹۰۰۰ دور دقیقه تولید کرده و به ۲۲ نیوتن گشتاور در ۷۵۰۰ دور دقیقه برسد. انجین این موتور سیکلت یک انجین تک سیلندر، ۴ زمانه و چهار سوپاپ محسوب میشود که به سیستم آب خنک مجهز است.
گیربکس موتور سیکلت CF 250 ان کی یک گیربکس ۶ دنده است و در سیستم سوخت رسانی این موتور از تکنولوژی شرکت آلمانی بوش استفاده شده است و کلیه موارد در کنار یکدیگر این موتور سیکلت را از نظر فنی در رده مناسبی قرار میدهند. شتاب صفر تا صد این موتور سیکلت 8 الی ۹ ثانیه گذارش شده و حداکثر سرعت ثبت شده برای آن ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت است و در حالت کلی میتوان گفت این موتور سیکلت با توجه به ظرفیتی که دارد عملکرد نسبتا خوبی را در زمینه شتاب و سرعت ارائه میدهد.
روغن مناسب برای CF 250 NK روغن 10W40 محسوب میشود که در زمان استارت اولیه به ۱.۶ لیتر روغن نیاز دارید و هنگام تعویض روغن تنها به یک ۱.۳ لیتر روغن نیاز است. در سیستم تعلیق این موتور سیکلت شاهد دو کمک فنر تلسکوپی معکوس در قسمت جلو هستیم و برای قسمت عقب از یک کمک فنر مونو شاک استفاده شده است و سایز لاستیک جلو ۱۱۰/۷۰ محسوب میشود و سایز لاستیک عقب ۱۴۰/۶۰ است. هر دو لاستیک بر روی رینگهای۱۷ اینچی سواراند و جنس رینگها آلومینیومی محسوب میشود و برای ترمزها از ترمزهای دیسکی استفاده شده که مجهز به تکنولوژی abs هستند و میتوانند امنیت راکب را هنگام ترمزگیری تامین کنند.
تجربه سواری و رانندگی با موتور سیکلت CF 250 ان کی
هنگام روشن کردن سی اف ۲۵۰ ان کی شاهد صدای نسبتا نرمی هستیم و صدای آن با سایر موتور سیکلتهای دو سیلندر مشابه نیست و استایل نشستن روی این موتور سیکلت مشابه سایر موتور سیکلتهای کلاس نیکد محسوب میشود. زین در حالت کلی وضعیت مناسبی دارد؛ ولی بخش ترک نشین بسیار محدود طراحی شده و ممکن است تا حدودی آزار دهنده باشد.
سختی سیستم تعلیق جلو و عقب در این موتور سیکلت در سطح نسبتا مناسبی قرار دارد و با توجه به این مسئله عملکرد موتور سیکلت در پیچها و مانورها، تقریبا خوب محسوب میشود. در حالت کلی در سایه این سیستم تعلیق عبور از موانع با هندلینگ مناسبی صورت میگیرد و شتاب قوی موتور سیکلت چابکی آن را فراهم میکند. در فضای جای پای راکب شاهد فضای مناسبی هستیم و این فضا هندلینگ بهتری را به خصوص در پیچها در اختیار راکب قرار میدهد. تایرهای استفاده شده در CF 250 NK از چسبندگی مناسبی برخوردار هستند و شاید این موتور سیکلت برای بعضی از افراد سواری سختی داشته باشد، ولی عموم مردم میتوانند تجربه تقریبا مناسبی را در سواری و هندلینگ دریافت کنند.
رقبای موتور سیکلت CF 250 NK
اگر در بازار ایران به دنبال موتور سیکلتهایی مناسب برای رقابت با CF 250 ان کی باشیم، میتوانیم به مدلهایی مثل بنلی ۲۵۰، K-V 250 N و هانوی ۲۵۰ بپردازیم که تا حدودی این موتور سیکلتها هم رده محسوب میشوند.
نقاط ضعف و مثبت CF 250 ان کی و جمعبندی
مزایا:
طراحی نسبتا جذاب، صفحه نمایش نسبتا مدرن، حالتهای رانندگی مختلف.
معایب:
نامعلوم بودن وضعیت تامین قطعات یدکی، قیمت نسبتا بالا، فضای کم زین در قسمت ترک نشین.
در پایان میتوان گفت موتور سیکلت CF 250 ظاهر نسبتا جذاب و همچنین مدرنی دارد و در حالت کلی در طراحی ظاهری آن نمیتوان ایراد خاصی گرفت. انجین نسبتا مناسب، حالتهای مختلف رانندگی، ترمزهای abs و بازار رقابتی این موتور سیکلت میتواند آن را به یک گزینه مطلوب برای خرید تبدیل کند. به نظر میرسد از لحاظ تامین قطعات CF 250 NK مشکل خاصی وجود نداشته باشد، ولی قبل از خرید همواره سعی کنید از وضعیت قطعات موتور سیکلت اطمینان حاصل کرده و قیمت قطعات را استعلام بگیرید. در حالت کلی این موتور سیکلت با توجه به کلاس و وضعیت کلی و مشخصات فنی که دارد میتواند یک گزینه ایدهآل برای سواری محسوب شود و در جادههای خاکی و لغزنده نیز عملکرد خوبی را ارائه دهد.
نظر شما درباره سی اف ۲۵۰ ان کی چیست؟ به نظر شما آیا این موتور سیکلت در کلاس نیکد ارزش خرید دارد؟