خودرو بانک/ نامهايي مانند: ۴vr، رالي آر، اولوشن ما را به ياد ماشينهاي پربازده قديمي از شرکت ميتسوبيشي مياندازد. با تحقيقات بخش آمريکايي اين شرکت و با تجهيزات جديد، شکي باقي نمانده است که مدل لنسر ۲۰۱۷ سريعترين اين خودروها است. در سال ۲۰۰۷ در نمايشگاه خودرو ديترويت ميتسوبيشي با معرفي نسل فعال لنسر نقش کليدي ايفا کرد. بعضي از قولهاي خود عمل کرده بود مانند استيشن اسپورت بک و برخي ديگر مثل ارائه موتور ديزلي عمل نکرد.
در نماي خارجي، نماي جلوي خودرو ميتسوبيشي لنسر جدي، خشن و ظاهري کاملاً اسپرت دارد. چراغ هاي به کار رفته زنون هستند و ارتفاع آنها به صورت خودکار تنظيم ميشود و همچنين سيستم afs (در هنگام پيچيدن حرکت گردشي دارند و ديد بهتري را به راننده منتقل کنند) دارد. نماي عقب خودرو خيلي ساده است؛ در بازاري که به چهره خودرو بسيار اهميت داده ميشود اين ظاهر قديمي است. در نماي داخلي اين خودرو مانند نماي بيروني آن شاهد ظاهر قديمي هستيم. نمايشگر ۶.۱ اينچي، سيستم ناوبري ماهوارهاي، بلوتوث و usb تغييراتي هستند که براي جديد کردن خودرو استفاده شده است. صندلي عقب خودروي ميتسوبيشي لنسر، براي بزرگسالان هم راحت است.
ميتسوبيشي لنسر در سال ۲۰۱۶ فيس ليفت انجام داد، در سال ۲۰۱۷ دوربين دنده عقب نمايشگر و سيستم صوتي جديد آپشن استاندارد شدهاند. از آپشنهاي اين خودرو ميتوان به: رينگهاي دو رنگ و جديد ۱۸ اينچي، سيستم صوتي راگ فورد فاز گيت با ۹ اسپيکر، سانروف، ترمز abs، صندلي برقي با روکش چرمي، تهويه مطبوع دوگانه اتوماتيک، پنجرههاي برقي جلو و عقب خودرو، آينه تاشونده برقي با گرمکن، چراغهاي ال اي دي، ۷ کيسه هوا، کنسول وسط با درب روکش چرمي، دستگيرههاي خارجي هم رنگ با بدنه، دستگيرههاي داخلي با پوشش کروم، باز کن در عقب و در باک، کروز کنترل و دستگيره سقفي جمع شونده چهار تکه اشاره کرد.
مدل پايه اين خودرو که es نام دارد و ديفرانسيل جلو است قدرت خود را از موتور ۲ ليتري و گيربکس ۵ دنده دستي ميگيرد؛ در حالي که تيپ بالاي لنسر يعني sel مجهز به موتور ۲.۴ ليتر گيربکس اتوماتيک سي وي تي و انتقال قدرت دو ديفرانسيل است. اسامي جي تي، رالي آر و evolution از دور خارج شده اند. مدل فول آپشن با سيستم صوتي فازگيت و سانروف با قيمت کمي بيشتر معامله ميشود. سيستم کنترل ۴ چرخ محرک ميتسوبيشي با سه حالت رانندگي: حالت کم مصرف ديفرانسيل جلو، حالت اتو و حالت قفل دو ديفرانسيل که تقريباً ۷۰ درصد قدرت خودرو را به دو چرخ عقب منتقل ميکند. لنسر ۴ سيلندر در مدت بيش از يک دههي گذشته با دايملر کرايسلر و هيونداي جدال داشته و هنوز هم سرزنده است. اين موتور ۱۳۸ اسب بخار نيرو و ۲۲۶ نيوتون بر متر مربع گشتاور توليد ميکند. گيربکس سي وي تي اين خودرو هوشمند، ساکت و پر بازده هست، تعليق مستقل و ۴ چرخ محرک آن تنظيم اسپرت دارد تا حس مسابقهاي القا کند، تايرهاي دانلوپ پربازده آن به خوبي با زمين چسبندگي دارد، فرمان خودرو سيستم کمکي الکتريکي دارد و حسي کاملاً طبيعي منتقل ميکند. مصرف سوخت اين خودرو در شهر ۱۰.۲ ليتر و در اتوبان ۷.۸ ليتر است.
اين خودرو همچنين ظاهر اسپرت جذاب دارد؛ اما کمي لنسر امسال بيشتر توجه خود را به شاسي بلندها اختصاص داده است. به دليل ظاهر قديميتر اين خودرو زياد مورد استقبال قرار نگرفته است اما حقيقت اين است که لنسر جايگزين خوبي براي ساير خودروهاي سواري، با فرمان تيز، موتور پرشتاب و تعليق اسپرت است ولي اگر فقط کمي بيشتر به آن توجه شود انتخاب جدي خواهد بود.
بازار